PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W Polsce rosną przychody dyskontów

  • www.portalspozywczy.pl
  • 03 gru 2013 15:24

Dyskonty w Polsce radzą sobie całkiem nieźle. Przychody ze sprzedaży rosną po kilkanaście procent w skali roku, a firmy zapowiadają dynamiczny rozwój w naszym kraju, z sukcesem odbierając rynek hipermarketom i supermarketom.

REKLAMA

Z danych opublikowanych przez "Rzeczpospolitą" w ramach "Listy 2000" wynika, że wśród dyskonterów na pierwszym miejscu (a na czwartym wśród największych przedsiębiorstw w Polsce) pod względem wielkości przychodów w 2012 roku znalazła się firma Jeronimo Martins Polska, do której należy sieć dyskontów Biedronka oraz sieć drogerii Hebe.

Przychody ze sprzedaży Jeronimo Martins Polska w 2012 roku wyniosły 28,9 mld złotych i były wyższe niż rok wcześniej o 14 proc. Zysk netto wyniósł natomiast w zeszłym roku 1,22 mld złotych.

Jeronimo Martins Polska zapowiada, że w 2016 roku przychody sięgną 50 mld złotych. Inwestycje całej grupy mają wynieść ok. 9,2 mld złotych, z czego 70 proc. trafi do Polski. Grupa przez najbliższe dwa lata chce otwierać w naszym kraju ok. 300 sklepów rocznie i sieć sklepów Biedronka może rozrosnąć się do tego czasu do ponad 3.000 sklepów.

Sieć z owadem w kropki w szyldzie już dziś dominuje na polskim rynku handlowym, kontrolując w Polsce ok. 14 proc. sprzedaży. Obecnie działalność Jeronimo Martins w Polsce to ponad 2.250 sklepów Biedronka.

Kolejny dyskont - sieć Lidl Polska, który znalazł się na piątym miejscu wśród sieci handlowych, a na 22 wśród największych firm w Polsce, zwiększył w 2012 roku swoje przychody ze sprzedaży o 13 proc. do 8,5 mld złotych.

Lidl z kolei rozwija się w stałym tempie od lat, co roku uruchamiając kilkadziesiąt nowych sklepów. Koncentruje się przy tym bardziej na jakości nowo otwieranych placówek niż na ich liczbie, dlatego stawia na rozwój organiczny. W tym roku Lidl, z ok. 507 sklepami, powinien mieć 15 proc. udziału w rynku.

Sieć Kaufland Polska Supermarkety - na 10 tym miejscu w zestawieniu sieci, a na 36 miejscu wśród największych spółek w Polsce - osiągnęła w 2012 roku 6,22 mld złotych przychodów ze sprzedaży, czyli o 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

Sieć Kaufland ma obecnie w Polsce około 170 sklepów. Operator zapowiadał, że chce każdego roku otwierać w naszym kraju 10-15 placówek handlowych.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA