PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W poszukiwaniu idealnego tenant mixu. Ranking najbardziej pożądanych marek w centrach handlowych

  • Autor: propertynews.pl
  • 29 lis 2017 13:06

W poszukiwaniu idealnego tenant mixu. Ranking najbardziej pożądanych marek w centrach handlowych fot. Shutterstock

Galerie handlowe w dobie nasilającej się konkurencji zrobią wszystko, aby wyróżniać się na tle rynku. Ich siła przyciągania jest tym większa, im precyzyjniej uda się trafić w oczekiwania i gust klientów. W poszukiwaniu idealnego tenant mixu, właściciele i firmy zarządzające nie zapominają jednak, że markowa układanka ma swoje filary – to brandy, bez których liczący się obiekt po prostu nie może istnieć. Poznajmy aktualne „must have” czyli najbardziej pożądane branże i marki handlowe w Polsce.

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu jako kluczowi najemcy w galeriach handlowych postrzegane były sieci z sektora FMCG. Dziś to już nieaktualne. - Obecnie na rynku uwidacznia się tendencja redukcji metrażu wielkopowierzchniowych hipermarketów, co wynika z zachowań klientów, którzy oczekują w centrach handlowych przede wszystkim szerokiej oferty zakupowo-usługowej oraz poza zakupowej – analizuje Anna Malcharek, dyrektor zarządzający w Gemini Holding.

Dla dużej części młodych konsumentów, tj. millenialsów czy pokolenia Z, liczy się m.in. styl ubierania się, hobby oraz nowe technologie, dlatego aktualnie w galeriach jednymi z najbardziej popularnych i rentownych segmentów są m.in. odzieżowy, obuwniczy, sportowy i elektroniczny.

MODA NA PIEDESTALE

Pod względem popularności, nikt nie odbierze palmy pierwszeństwa brandom modowym. To one są najbardziej skutecznym magnesami ściągającym do wnętrz galerii tłumy. W rankingu przeprowadzonym przez redakcję Propertynews.pl wśród największych deweloperów i firm komercjalizujących w kraju, absolutnym liderem jest LPP z marką Reserved, która zadebiutowała na rynku w 1998 r. W całej Polsce działa 1013 sklepów LPP.

Odzieżowemu gigantowi, po piętach depcze obuwnicze imperium CCC. Od 1999 roku do dziś spółka ulokowała swoje salony w ponad 500 lokalizacjach.

- Filarem każdego dobrze zarządzanego projektu są sklepy "kotwice"- dużych i silnie rozpoznawalnych sieci, przede wszystkim odzieżowych. W praktyce, starają się ulokować po kilka sklepów swoich marek w danej lokalizacji – mówi Anna Staniszewska, dyrektor Działu Analiz Rynkowych i Doradztwa, Europa Środkowo-Wschodnia, BNP Paribas Real Estate Poland.

Poza LPP i CCC w gronie najbardziej pożądanych rodzimych brandów, ankietowani naszego rankingu wskazali jedną z najstarszych polskich marek odzieżowych - Vistulę, posiadającą łącznie 122 sklepy, i jubilerski Apart, który ma już blisko 200 lokalizacji.

- Branża modowa, sprawdza się w roli „kotwicy”, ponieważ przyciąga najbardziej atrakcyjnego klienta, tj. aspirujące kobiety. Często to właśnie moda jest celem wypraw do galerii handlowych – podkreśla Michał Malicki, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych, Colliers International.

Dziś trudno też wyobrazić sobie galerię handlową bez sportowego salonu 4F. Sieć założona w 2007 r. liczy obecnie 174 sklepy własne i blisko 180 współpracujących i dynamicznie się rozwija.

Wśród najbardziej pożądanych zagranicznych marek ankietowani naszego rankingu wskazali sieci grupy Inditex, takie jak: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Stradivarius czy Bershka oraz szwedzkiego giganta H&M.

- Duże zainteresowanie klientów wzbudza za każdym razem otwarcie nowych sklepów brytyjskiej marki TK Maxx – dodaje Natalia Adamek, negocjator w dziale powierzchni handlowych Cushman & Wakefield.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.