PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W tej aglomeracji jest już 20 centrów handlowych. Teraz czas na rewitalizację i modernizacje

  • Autor: Propertynews.pl
  • 16 sie 2017 09:49

W tej aglomeracji jest już 20 centrów handlowych. Teraz czas na rewitalizację i modernizacje Posnania

Najważniejszym wydarzeniem na poznańskim ryku handlowym w ciągu ostatnich 12 miesięcy było otwarcie Posnanii o powierzchni 100 tys. mkw., które przyciągnęło nowe marki z sektora „premium”, takie jak: Diesel, U.S. Polo Assn. czy Pepe Jeans. Obecnie w aglomeracji działa 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni 692 400 tys. mkw. Nasycenie powierzchnią handlową (832 mkw./1 000 mieszkańców) jest najwyższe w kraju, a w budowie jest kolejna inwestycja - podsumowuje firma doradcza Colliers International.

REKLAMA

W związku ze wzrastającą konkurencją – głównie pojawieniem się Posnanii z bogatą ofertą handlowo-rozrywkową i nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi podnoszącymi komfort zakupów – istniejące centra handlowe w Poznaniu podjęły działania rekomercjalizacyjne, modernizacyjne i remontowe.

Rebranding i remont przeszło centrum handlowe Poznań City Center (obecnie Avenida), gdzie na 4,5 tys. mkw. otworzył się sklep Peek & Cloppenburg. Nowi najemcy pojawili się również w Starym Browarze (Martes Sport Premium, Jack&Jones, Freya), Galerii Malta (Sleep Planet, Guess) i Plaza Poznań (Tezenis, Bialcon). Modernizację przechodzi także najstarsze centrum handlowe w aglomeracji – ETC Swarzędz, którego otwarcie ma nastąpić w II połowie tego roku.

Obecnie w Poznaniu, w sektorze centrów handlowych, realizowana jest jedna inwestycja – rozbudowa parku handlowego Franowo, w ramach której powstanie 7,5 tys. mkw. nowej powierzchni przeznaczonej między innymi dla sklepów Piotr i Paweł (1 630 mkw.), Media Expert (820 mkw.) i Martes Sport (670 mkw.). Otwarcie rozbudowanej części obiektu planowane jest w drugiej połowie br.

W Poznaniu brak jest nowych obiektów handlowych na zaawansowanym etapie przygotowań. W mieście rozpoczęła się natomiast realizacja dwóch olbrzymich projektów rewitalizacyjnych, które przez najbliższe lata skupiać będą zainteresowanie inwestorów, deweloperów, najemców i mieszkańców. Pierwszy z nich to Projekt Centrum, obejmujący rewitalizację ścisłego centrum miasta i przywrócenie funkcji śródmiejskich ulicy Św. Marcina (odcinek Gwarna-Ratajczaka). Projekt będzie realizowany etapami w latach 2017-2022.

Ruszyły również prace planistyczne dla obszaru Wolnych Torów (część centrum Poznania między dzielnicami Wildą i Łazarzem obejmująca ok. 118 ha), mające na celu powiązanie przestrzenno-funkcjonalne obszarów Wildy i Łazarza oraz skomunikowanie ich z dworcami PKP i PKS. Planowana nowa dzielnica miasta dedykowana jest funkcjom mieszkaniowym, biurowym i handlowo-usługowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.