PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Walentynki jak... Gwiazdka. Kto nakręca sprzedaż?

Walentynki jak... Gwiazdka. Kto nakręca sprzedaż?
mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl/Newbridge
  • Dodano: 12 lut 2019 09:43

Polacy coraz chętniej obchodzą walentynki. Co więcej, wydatki na prezenty z okazji dnia św. Walentego zbliżają się już do tych, jakie przeznaczamy na… Gwiazdkę. Zdaniem ekspertów rynku retail, za walentynkowym boomem w ostatnich latach stoi rosnąca aktywność zakupowa „pokolenia awokado”, czyli millenialsów.

  • Autor: PropertyNews.pl/Newbridge
  • Dodano: 12 lut 2019 09:43

Polska podobnie jak reszta Europy zakochała się w walentynkach. I nie przeszkadza nam, że jest to święto komercyjne, wymyślone przez handlowców, żeby nakręcić sprzedaż pomiędzy wyprzedażami zimowymi a nowym sezonem.

Wręcz przeciwnie. W Polsce blisko 60% osób deklaruje, że świętuje walentynki – podaje w swoich najnowszych badaniach serwis Prezentmarzeń. Pod tym względem jesteśmy nawet bardziej kochliwi od Brytyjczyków. Dla porównania,  na Wyspach dzień zakochanych obchodzi  „zaledwie” 57% osób.

Co ciekawe, aż 15% z nas ma świadomość tego, że jest to święto typowo komercyjne – czytamy w raporcie. To jednak nie zniechęca do wydatków. Co roku z kieszeni Polaków  walentynki  wyciągają ponad 1,5 mld złotych – podają Pracodawcy RP.

Kwoty te z roku na rok rosną. Według badań Prezentmarzeń już 32% Polaków zakłada na ten dzień budżet od 100 do 300 zł, czyli porównywalny z tym,  jaki przeznacza się na prezent gwiazdkowy.  Co czwarta osoba  (25%) wydaje na upominki i randkowanie od 50 do 100 zł.

„Awokado” szuka wrażeń

Skąd takie wydatki i popularność święta? Zdaniem ekspertów stoi za tym coraz większa aktywność zakupowa „pokolenia awokado”, czyli millenialsów, a w szczególności najmłodszej jej części.

Jak podaje brytyjski serwis Finder, ponad 68% millenialsów obchodzi walentynki - i co najważniejsze, wydaje w tym czasie krocie. National Retail Federation wskazuje nawet konkretniej na osoby pomiędzy 25. a 34. rokiem życia jako grupę, która najwięcej pieniędzy przeznacza na świętowanie miłości.

- Wpływ millenialsów na handel jest ogromny. Szacuje się, że dziś nawet co czwarty Polak jest przedstawicielem „pokolenia awokado”.  Pokolenie to decyduje dziś praktycznie o każdym trendzie konsumenckim i o zmianach, jakie zachodzą np. na rynku retail czy w kanałach sprzedaży – mówi Marta Drzewiecka, Marketing & Customer Experience Manager w firmie Newbridge Poland, właściciela 3 parków handlowych oraz 3 centrów handlowych w Polsce.

Ciekawostką jest to, że ta decyzyjność znajduje także odzwierciedlenie w rosnącej popularności święta zakochanych oraz zakupów walentynkowych.

– Od kilku lat millennialsi nakręcają sprzedaż w okresie walentynkowym i dotyczy to w równej mierze sprzedaży on-line, co sprzedaży stacjonarnej. To klient, który nie tylko poszukuje jednego prezentu, ale także doświadczenia i wrażenia, które może „kolekcjonować” i za które chce zapłacić  – mówi Drzewiecka.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.148.165
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.