PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Walka na ceny zagrożeniem dla sieci handlowych

  • www.portalspozywczy.pl
  • 24 wrz 2014 08:35

Walka na ceny zagrożeniem dla sieci handlowych

Polscy konsumenci starają się kupować mądrzej, zwracają uwagę na ceny, starając się oszczędzić pieniądze. Szukając niskich cen i lepszych okazji są w stanie zmienić sklep, w którym kupują. Gdy patrzymy na wynik badań to 1/4 konsumentów jest skłonna zmienić sklep, w którym robią zakupy w zależności od promocji, która jest oferowana. Do tego 1/3 konsumentów mówi, że sklepu nie zmienia, ale w trakcie zakupów aktywnie poszukuje promocji - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen.

REKLAMA

Polacy pokochali promocje?

Na polskim rynku handlowycm widzimy wzrost konkurencji i zaostrzenie walki o konsumenta. Mamy do czynienia ze znacznym wzrostem nakładów na reklamę i promocję, mocnym inwestowaniem w ceny. Wyzwaniem dla sieci handlowych w Polsce jest i będzie to, w jaki sposób wpisać się w sytuację związaną z walką promocyjną i jednocześnie nie wpaść w pułapkę promocji i niskich cen. W efekcie może to doprowadzić do znacznego obniżenia zyskowności prowadzonego biznesu. Jeśli rynek będzie nadal podążał w kierunku wojny cenowej i promocyjnej, to prawdopodobne jest to, że kolejni gracze postanowią opuścić nasz rynek i sprzedać biznes. Jeśli chodzi o sam proces konsolidacji, to większej liczby transakcji można się spodziewać na rynku supermarketów, ponieważ liczba podmiotów działających w tym formacie na rynku jest ciągle duża.

Sprzedaż promocyjna w Polsce rośnie?

Tak. Jeśli chodzi o udziały sprzedaży promocyjnej w 2013 r. w hiper- i supermarketach, to blisko 1/3 wartości koszyka zakupowego była sprzedawana podczas promocji. Jest to wyższy współczynnik niż dla krajów Europy Zachodniej, gdzie np. we Francji, czy Niemczech udział sprzedaży promocyjnej to ok. 20 proc. Jednocześnie gdy spojrzymy na sprzedaż promocyjną na rynkach naszego regionu, takich jak: Węgry, Czechy, czy Słowacja tam udział sprzedaży promocyjnej w koszyku sięga 47-48 proc. sprzedaży. Te dane pokazują, że prawie połowa wartości sprzedaży dóbr jest wynikiem zakupów w trakcie promocji.

Sieci handlowe powinny pamiętać, że jeśli przyzwyczają konsumentów do promocji, to spada ich skłonność do kupowania produktów w cenach regularnych. W Polsce mamy także takie kategorie, w których sprzedaż promocyjna generuje ponad połowę wartości całej sprzedaży. Świetnym przykładem jest kategoria detergentów w hipermarketach. W czasie promocji sprzedawana jest ponad połowa produktów w tej kategorii.

Przeczytaj więcej na portalspozywczy.pl


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA