PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Warszawski rynek handlowy jak rozpędzony pociąg

  • Autor: propertynews.pl
  • 22 sie 2017 14:01

Warszawski rynek handlowy jak rozpędzony pociąg Galeria Młociny

Od lipca 2016 r. do czerwca 2017 r. w Warszawie oddano łącznie 63 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, a w budowie wciąż pozostaje ok. 221 tys. mkw. Aglomeracja warszawska z 1,5 mln mkw. powierzchni najmu brutto (GLA) w 46 centrach, przy nasyceniu 573 mkw./1 000 mieszkańców jest największym i najbardziej zróżnicowanym rynkiem handlowym w Polsce - mówią eksperci Colliers International.

REKLAMA

Nowości na mapie

Na podaż w stolicy w ostatnich miesiącach złożyły się zarówno centra zlokalizowane w miastach satelickich (Galeria Wołomin, Gondola Legionowo, Galeria Grodova Grodzisk Mazowiecki), jak i rozbudowy istniejących już w stolicy obiektów (Atrium Promenada, PH IKEA Targówek).

W budowie znajdują się trzy kolejne projekty - Galeria Młociny (75 tys. mkw.), Galeria Północna (64 tys. mkw.) i Nowa Stacja Pruszków (27 tys. mkw.). Galeria Młociny to obiekt położony w północnej części Warszawy, w sąsiedztwie węzła przesiadkowego Młociny, w którym swoje sklepy w 2019 roku otworzą m.in. Grupa Inditex, H&M, Van Graaf, C&A, Intermarche, a także kino Cinema3D oraz fitness Calypso. Galeria Północna otworzy się w trzecim kwartale br. na warszawskiej Białołęce i przyniesie szereg debiutów rynkowych, w tym pierwszy w Polsce salon Hamleys (art. dla dzieci), sklepy Melon Fashion Group (moda), czy nowy koncept firmy KappAhl - Newbie (art. dla niemowląt). Nowa Stacja Pruszków, obiekt, którego otwarcie planowane jest na przełom 2017 i 2018 roku, oferować będzie multipleks Multikino, supermarket Carrefour, sklepy odzieżowe na czele z H&M oraz punkty usługowe i gastronomiczne.

Plany na przyszłość

W latach 2018-2020 na rynek ma trafić kolejne 150 tys. mkw. powierzchni w centrach handlowych, głównie w ramach rozbudów istniejących obiektów oraz budowy centrów zakupów codziennych w miejscowościach podwarszawskich. Największa rozbudowa rozpoczęła się właśnie w centrum handlowym Janki, które w kilku etapach powiększy się o 20 tys. mkw. Galeria na Woli (dawny Fort Wola) rozbuduje się o 12 tys. mkw. na potrzeby trzeciego w Warszawie sklepu IKEA. Nowe centra handlowe pojawią się m. in. w Piasecznie, Legionowie, Łomiankach, Nowej Iwicznej i Konstancinie.

Po roku 2020 na rynku aglomeracji warszawskiej możemy spodziewać się nowych wielkoformatowych inwestycji handlowych (zarówno śródmiejskich, jak i podmiejskich), które przynieść mogą nawet 400 tys. mkw. powierzchni handlowej. Wśród planowanych projektów warto wymienić Towarową 22 (dawny Jupiter), wielofunkcyjny projekt zlokalizowany na warszawskiej Woli, w którym 100 tys. mkw. ze 195 tys. mkw. przeznaczone zostanie na handel i usługi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.