PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Warszawski rynek handlowy otwarty na wejście kolejnych inwestycji - raport

  • Autor: Propertynews.pl
  • 07 lis 2013 17:24

Warszawski rynek handlowy otwarty na wejście kolejnych inwestycji - raport

Utrzymujące się zainteresowanie najemców i deweloperów, niski wskaźnik powierzchni niewynajętej oraz jeden z najniższych wśród polskich aglomeracji poziom nasycenia powierzchnią handlową, potwierdzają potencjał warszawskiego rynku - uważają analitycy Jones Lang LaSalle.

REKLAMA

- Dynamiczny rozwój nowych dzielnic mieszkaniowych oraz poprawa infrastruktury drogowej kreują nowe lokalizacje handlowe i generują zapotrzebowanie na kolejne projekty, takie jak m.in. Galeria Wilanów i Galeria Białołęka, których celem jest rozszerzenie oferty w danym regionie oraz poprawa komfortu życia mieszkańców. Nowym projektom sprzyja także jeden z najniższych wśród polskich aglomeracji poziomów nasycenia powierzchnią handlową, przy jednocześnie najwyższej sile nabywczej mieszkańców - mówi Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, Jones Lang LaSalle.

- O atrakcyjności warszawskiego rynku handlowego świadczy również utrzymujące się zainteresowanie najemców. Z raportu Jones Lang LaSalle Retail Destination Europe wynika, że Warszawa pod względem atrakcyjności dla międzynarodowych sieci handlowych wyprzedza m.in. Sztokholm, Lyon czy Kopenhagę. Równolegle na znaczeniu zyskują małe, osiedlowe centra convenience oraz rozwijające się warszawskie ulice handlowe -z planowanymi rewitalizacjami takich obiektów jak Three Crosses Square 10/14 czy budynku CEDET w Alejach Jerozolimskich - których oferta skierowana jest nie tylko do turystów, ale i osób preferujących inny niż w galeriach handlowych styl zakupów - dodaje Wysocka.

Na koniec III kw. 2013 r. podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w aglomeracji warszawskiej osiągnęła 1,61 mln mkw. GLA, z czego 1,10 mln mkw. przypadło na centra handlowe (łącznie 36 obiektów). Wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową osiągnął 445 mkw. / 1 000 mieszkańców i nadal jest jednym z najniższych wśród głównych polskich aglomeracji.

Z analiz Jones Lang LaSalle wynika, że takie lokalizacje jak Wilanów, Białołęka, Tarchomin, Ursynów czy Bielany mają szczególny potencjał pod nowe inwestycje handlowe. Rozwojowi rynku handlowego sprzyjają także najwyższe w kraju statystyki siły nabywczej - w przypadku aglomeracji warszawskiej jest to 9 294 euro na osobę na rok (ok. 60% wyżej niż średnia krajowa).

Najważniejszym wydarzeniem na warszawskim rynku handlowym w III kw. było otwarcie pierwszego śródmiejskiego centrum handlowego od czasu debiutu Złotych Tarasów w 2007 r., czyli Placu Unii City Shopping (15 500 mkw.), komercjalizowanego przez zespół Jones Lang LaSalle. Galeria handlowa w prestiżowej lokalizacji w jednym z najbogatszych rejonów stolicy, jest częścią dużego kompleksu biurowego. Na jej ofertę, oprócz działającego historycznie w tej lokalizacji supermarketu spożywczego Supersam, składają się wiodące w kraju marki jak np. Zara, H&M, Massimo Dutti, Smyk oraz silna reprezentacja marek z półki premium jak m.in. Marella, Furla, Deni Cler, Manila Grace, LiuJo, Armani Jeans, Chiara i debiutująca w Polsce włoska marka E-go'.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA