PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wartość transakcji inwestycyjnych w nieruchomości handlowe wzrosła prawie o 100 proc.

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 cze 2015 12:26

W pierwszym kwartale 2015 roku wartość transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości handlowych w regionie EMEA wyniosła 19,1 mld euro, co oznacza 94 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Według szacunków Colliers International całkowita wartość transakcji przekroczy zeszłoroczny wynik 51,8 mld euro, osiągając najwyższy poziom od 7 lat – wynika z publikacji EMEA Retail Snapshot.

REKLAMA

Według raportu Colliers w 2014 roku najwyższy wzrost wartości transakcji handlowych w regionie EMEA odnotowała Wielka Brytania – 19 proc. Zawarte tu transakcji o wartości 16,9 mld zapewniły Wielkiej Brytanii 30 proc. udział w wartości wszystkich transakcji w regionie. Kolejne miejsce zajęły Niemcy z 8,3 mld euro (wzrost 5 proc.), Francja z 5,8 mld euro (wzrost 84 proc.), Hiszpania z 4,3 mld euro (wzrost 179 proc.) oraz kraje skandynawskie z 3,9 mld euro (spadek 15 proc.).

– W 2014 roku wartość transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości handlowych była bliska poziomu sprzed recesji. W pierwszym kwartale 2015 roku wartość transakcji stanowiła 37 proc. inwestycji z całego 2014 roku. Prognozujemy, że zainteresowanie inwestorów głównymi rynkami Europy Zachodniej utrzyma się, zyskają na tym również rynki krajów peryferyjnych – Hiszpanii, Włoch, Portugalii. Dodatkowo oczekujemy, że wprowadzony przez Mario Draghi program luzowania ilościowego, wart 1,1 bln euro, przyczyni się do wzrostu zarówno podaży, jak i popytu wśród konsumentów oraz większej aktywności inwestorów w sektorze handlowym w Europie – mówi Bruno Berretta, dyrektor Działu Badań w EMEA Colliers International.

W 2014 roku wartość obrotów handlowych wzrosła o 1,9 proc. w krajach Unii Europejskiej, a o 1,3 proc. w krajach strefy euro.

Ograniczona podaż powierzchni handlowej oraz silny popyt sprawiły, że Dubaj przewyższył Londyn pod względem wzrostu stawek czynszu. Na ulicach handlowych Dubaju stawki te wzrosły o 38,8 proc., a w centrach handlowych o 22,7 proc., podczas gdy w Londynie było to odpowiednio 25 proc. i 6 proc.

Silna presja na stawki czynszu za najlepsze lokalizacje przy głównych ulicach handlowych w centralnym Londynie nie dziwi, szczególnie w obliczu największego od 2007 roku spadku wskaźnika pustostanów w 2014 r. W ostatnim półroczu uruchomiły tu sklepy światowe marki takie, jak: J.Crew (przy Marylebone High Street), Stefanel, Hunter i Michael Kors (przy Regent Street), David Mayer, Lindex i American Eagle (w centrum handlowym Westfield), DSquared2 (przy Conduit Street) oraz Shinola (przy Newburgh Street). 

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.