PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wiceprezes Emperii zapowiada sprzedaż nieruchomości, nową strategię i przejęcia innych sieci - wywiad

  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • 16 paź 2012 19:51

Wiceprezes Emperii zapowiada sprzedaż nieruchomości, nową strategię i przejęcia innych sieci - wywiad

Emperia optymistycznie ocenia toczący się proces sprzedaży nieruchomości wartych około 400 mln zł. Otrzymała już pierwsze oferty i liczy, że jeszcze w tym roku sprzeda część portfela. Do końca roku spółka chce przedstawić strategię rozwoju. Stawia na wzrost organiczny sieci Stokrotka, ale nie wyklucza przejęć małych sieci. Prowadzi w tej sprawie rozmowy - poinformował PAP Dariusz Kalinowski, wiceprezes Emperii Holding i prezes Stokrotki.

REKLAMA

"Jest zainteresowanie kupnem nieruchomości, jesteśmy optymistami. Pojawiły się pierwsze oferty, ale trzeba pamiętać, że oferenci mogą składać oferty na jedną lokalizację albo na kilka" - powiedział PAP Kalinowski.

We wrześniu Emperia wystawiła na sprzedaż 95 nieruchomości o wartości około 400 mln zł. Spółka informowała, że spodziewa się pierwszych ofert na konkretne nieruchomości w październiku.

"Technicznie i fizycznie jest mało prawdopodobne zamknięcie całej transakcji w tym roku. Myślę, że w tym roku możemy sprzedać kilku nabywcom część portfela nieruchomości" - powiedział wiceprezes Emperii.

Kalinowski poinformował, że Emperia pracuje nad strategią rozwoju, w tym nad wypracowaniem rozwiązań logistycznych dla działalności detalicznej.

"Myślę, że w ciągu 1-2 miesięcy będziemy mieć wypracowany koncept logistyki. W praktyce to może oznaczać zarówno własne magazyny, jak i współpracę z dostawcami zewnętrznymi" - powiedział.

"Strategię dla Emperii chcemy zakomunikować na koniec roku" - dodał.

Strategicznym celem jest rozwój sieci Stokrotka, która liczy około 190 sklepów.

"W tym roku planujemy jeszcze kilka otwarć Stokrotek, a w przyszłym roku kilkanaście, do 20. Mam nadzieję, że w 2014 roku to będzie około 30 sklepów" - powiedział prezes Stokrotki, zaznaczając, że te liczby dotyczą jedynie rozwoju organicznego.

Spółka nie wyklucza jednak przejęć małych sieci handlowych.

"Widzimy potencjał rozwoju poprzez przejęcia mniejszych sieci. Często mają one po kilka lokalizacji. Prowadzimy pewne rozmowy w sprawie akwizycji" - powiedział Kalinowski.

Emperia informowała w sierpniu, że rezygnuje z dalszego rozwoju sieci delikatesowej Delima. Sieć liczy 9 placówek, z czego 5-6, jak mówili wcześniej przedstawiciele spółki, jest nierentownych.

"Prowadzimy sklepy Delima i będziemy je dalej prowadzić. Są jednak lokalizacje, które wymagają trochę innego podejścia, jest kilka możliwych rozwiązań, które próbujemy wypracować z wynajmującymi. To może być zmniejszenie sali sprzedaży, podnajęcie powierzchni innemu operatorowi, zmiana formuły funkcjonowania sklepu czy zmiana asortymentu" - powiedział prezes Kalinowski.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.