PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wiceprezes Redanu: Myślę, że będziemy poprawiać wyniki

  • Autor: PAP
  • 14 maj 2015 20:47

Wiceprezes Redanu: Myślę, że będziemy poprawiać wyniki Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu

Redan liczy na poprawę wyników w kolejnych kwartałach. Chce utrzymać dynamikę wzrostu LFL w segmencie dyskontowym z I kwartału, zwiększyć w segmencie modowym - powiedział w rozmowie z PAP Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.

REKLAMA

"Kolejne kwartały powinny być dobre. Myślę, że będziemy poprawiać wyniki" - powiedział Kruszyński.

Wyjaśnił, że spółka poniosła w pierwszym kwartale wydatki związane z rozwojem biznesu, z działaniami promocyjnymi, co powinno się przełożyć na poprawę rezultatów w kolejnych okresach.

W pierwszym kwartale Redan miał 114,5 mln zł sprzedaży (wzrost o 10,5 proc. rdr). Marża handlowa spadła do 40,8 proc. z 41,1 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.

Strata operacyjna wyniosła 3,1 mln zł wobec 0,8 mln zł straty przed rokiem, strata netto sięgnęła 5,9 mln zł wobec 2,6 mln zł w I kwartale 2014 roku.

Na wyniki negatywnie wpłynęły straty z tytułu różnic kursowych na poziomie minus 3,6 mln zł. Spółka ocenia, że bez wdrożenia polityki zabezpieczenia pozycji walutowej straty byłyby jednak wyższe.

"Gdyby nie te różnice kursowe, to pierwszy kwartał byłby bardzo przyzwoity" - ocenił wiceprezes.

W segmencie dyskontowym sprzedaż wzrosła o 15,7 proc. rdr do 61 mln zł. Marża handlowa spadła do 40,1 proc. z 41,2 proc. rok wcześniej.

"W Textilmarket mieliśmy inny rozkład sprzedaży rdr z uwagi na inne warunki pogodowe, mniej sprzedawaliśmy towaru wiosennego. Kwiecień przyniósł odwrócenie tendencji, przekroczyliśmy zeszłoroczną marżę na poziomie procentowym" - powiedział Kruszyński.

Dodał, że wyniki segmentu są zgodne z wewnętrznymi założeniami spółki.

W I kwartale sprzedaż w sklepach porównywalnych Textilmarket wzrosła o 4,6 proc. rdr.

"To dobry wynik. Powinniśmy utrzymać tę dynamikę sprzedaży LFL z I kwartału w kolejnych okresach" - powiedział Kruszyński.

W segmencie modowym sprzedaż wzrosła w I kwartale o 5 proc. rdr do 53,5 mln zł. Marża handlowa wzrosła do 41,6 proc. z 41 proc. rok wcześniej.

Sprzedaż w Polsce wzrosła o 24 proc. rdr, w tym 18 proc. w sklepach porównywalnych Top Secret.

"18 proc. wzrostu LFL to jeszcze nie jest poziom, którego oczekujemy. Jest przestrzeń do dalszych wzrostów, chcemy, by te wzrosty były wyższe w tym roku" - powiedział wiceprezes.

Kruszyński zadowolony jest z wyników osiągniętych w marcu. Sprzedaż LFL w Top Secret wzrosła wtedy o 37 proc. rdr.

Wiceprezes tłumaczy poprawę zmianami w ofercie produktowej, zmianami w sposobie zarządzania zapasami i wzrostem nakładów na marketing.

"Top Secret ma szansę walczyć o to, by biznes w tym roku osiągnął break-even na poziomie operacyjnym, a w kolejnych latach przynosił zysk. Rynek nie był łatwy w pierwszym kwartale, ale widać, że jest szansa, by Top Secret kontrybuował pozytywnie do wyniku grupy" - powiedział Kruszyński na czwartkowej konferencji.

Podtrzymał plany wprowadzenia pod koniec roku na GPW spółki zależnej TXM, prowadzącej sieć sklepów Textilmarket.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.