PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wiceprezes Tesco: Informacje o śmierci hipermarketów były przedwczesne

  • www.portalspozywczy.pl
  • 29 mar 2012 10:33

Wiceprezes Tesco: Informacje o śmierci hipermarketów były przedwczesne

Tesco modernizuje kolejne swoje hipermarkety. Dziś brytyjski operator kończy modernizację trzech swoich hipermarketów: w Zielonej Górze, Kielcach i Bielsku-Białej, przebudowując je do formatu Tesco Extra. W sumie na na modernizację trzech placówek wydano ok. 75 mln zł.

REKLAMA

Tym samym w podwyższonym standardzie działa już 16 z 69 hipermarketów Tesco w Polsce. - Informacje o śmierci hipermarketów były przedwczesne - komentuje Piotr Korek, wiceprezes Tesco, odpowiedzialny za inwestycje. Zmodernizowane sklepy są jednymi z najnowocześniejszych w Polsce.

W odnowionych halach pojawiają się nowe działy. Na przykład na stoisku Optyk można bezpłatnie przebadać wzrok i kupić okulary ze szkłami korekcyjnymi, a na stoisku Telefony, z pomocą specjalisty, wybrać odpowiednią komórkę i akcesoria. W miejscu dawnego stoiska Grill pojawia się samoobsługowa restauracja Bistro z szeroką ofertą dań sprzedawanych na wagę. Największe zmiany widać na stoisku z odzieżą, które wystrojem i organizacją zaczyna przypominać butik, zajmując aż jedną piątą powierzchni sklepu.

Znacznie poszerzona zostaje oferta handlowa odnowionego hipermarketu, w której bogaty asortyment urozmaicają marki z najwyższej półki. Przykładem może być stoisko kosmetyczne, które z markami takimi jak Vichy, Eucerin czy Inneov, bliższe jest drogerii niż hipermarketowi. Poszerzona jest oferta akcesoriów samochodowych, artykułów wyposażenia wnętrz i zabawek. Extra oferuje też większy wybór świeżej żywności: wędlin i serów, a także więcej produktów od dostawców regionalnych.

Przebudowa każdego z hipermarketów trwa kilka tygodni i kosztuje ok. 25 mln zł. Inwestycje przynoszą jednak oczekiwane efekty, ponieważ w zmodernizowanych hipermarketach Tesco odnotowuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. W dziale gastronomicznym są to nawet wzrosty trzycyfrowe. - Teraz mamy w Polsce inną rzeczywistość zarówno w handlu detalicznym, jak i w estetyce oczekiwanej przez klientów - mówi Piotr Korek.
Najwięcej hipermarketów Extra jest na Górnym Śląsku - 4 i w Wielkopolsce - 3. Na swoje pierwsze Extra nadal czekają: opolskie, zachodnio-pomorskie, pomorskie, warmińsko-mazurskie i mazowieckie


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA