PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Większa liczba seniorów kupujących w sieci

  • Autor: Propertynews.pl
  • 20 sty 2015 15:06

Z roku na rok wzrasta liczba osób powyżej 55 roku życia, które robią zakupy w sieci. Ta grupa e-konsumentów staje się coraz liczniejsza, co potwierdzają choćby dane sklepu Merlin.pl – w ub. roku aż 13 proc. nowych klientów stanowiły osoby z grup 55-64 oraz 64+. W badanym okresie, co szósta transakcja w e-sklepie była wykonywana przez tę grupę klientów.

REKLAMA

Średni wiek osób kupujących w sieci systematycznie rośnie. Choć według danych Merlin.pl, najliczniejszą grupę kupujących stanowią osoby w wieku 25-34, to z pewnością klienci ze starszych pokoleń nie są już w sieci grupą niszową. Co więcej, w porównaniu do wybranych młodszych grup wiekowych, nie tylko uważniej śledzą ofertę e-sklepu, ale również częściej wybierają się na zakupy.

- W 2014 roku, już co szósta transakcja była dokonana przez kupujących z grupy 55+. To wyższy odsetek niż konsumenci w wieku 18-24. Dla porównania, ponad jedną trzecią wszystkich zakupów (35 proc.) dokonują klienci z grupy wiekowej 25-34 - mówi Marcin Zduńczyk, dyrektor marketingu i sprzedaży w Merlin.pl.

Ile czasu na zakupy w sieci przeznaczają klienci 55+? Według danych e-sklepu, nawet dwa razy więcej niż np. najmłodsi kupujący (18-24). Konsumenci z grup 55-64 i 65+ dokładnie analizują ofertę dostępną w sklepie - porównują ceny, czytają informacje o produkcie, starają się wybrać taki, który faktycznie spełni ich oczekiwania. Tym samym m.in. częściej niż przeciętny klient, decydują się na przejrzenie większej ilości produktów w sklepie.

Klienci internetowi reprezentujący starsze pokolenia, częściej niż inni podkreślają łatwość i wygodę robienia zakupów w sieci, ale również zwracają baczną uwagę na dokładne informacje na temat zamówień m.in. czas, koszt dostawy, metody płatności. Na powrót do wybranego e-sklepu wpływają pozytywne doświadczenia zakupowe: wygoda, dostęp do stosunkowo tańszych w porównaniu do tradycyjnych sklepów produktów, szeroka oferta, bezpłatny koszt dostawy czy oszczędność czasu.

W badaniu przeprowadzonym przez TNS Polska dla Merlin.pl w listopadzie 2014 roku, najstarsi badani Polacy częściej niż pozostałe grupy wskazywali na tłumy w galeriach handlowych jako element, który zniechęca ich do robienia świątecznych zakupów.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA