PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Większe sklepy, centrum logistyczne i rozwój e–commerce to pomysły na zwiększenie zysku Monnari

  • Autor: PropertyNews
  • 16 lis 2017 16:58

Większe sklepy, centrum logistyczne i rozwój e–commerce to pomysły na zwiększenie zysku Monnari fot.mat.pras.

Rośnie powierzchnia handlowa sklepów Monnari. Zarząd chce by docelowo jeden salon miał średnio 300 mkw. Spółka planuje też rozwój e-commerce. W najbliższych miesiącach otwarcie magazynu centralnego.

REKLAMA

W trzech kwartałach 2017 roku powierzchnia sklepów Monnari wzrosła o 15 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. - W całym 2017 roku wzrost powierzchni handlowej będzie niższy niż zakładane 5-10 proc. - Uważamy, że w tym roku wzrost powierzchni wyniesie powyżej 5 proc., a nie bliżej 10 - powiedział dyrektor ds. finansowych Monnari Miłosz Kolbuszewski.

- Przyrost powierzchni nie jest tak duży jak byśmy chcieli dlatego, że przy podpisywaniu umów zwracamy uwagę głównie na bezpieczeństwo i elastyczność. Tak by w wolne niedziele kiedy nie będziemy mieli zysku nie płacić czynszu –dodał  Kolbuszewski.

W 2018 roku powierzchnia handlowa sklepów ma się zwiększyć o o 1,5-3 tysięcy mkw.

Kilka lat temu średnia powierzchnia wynosiła 150 mkw, dziś jest to już 200. Łącznie 162 sklepy tej marki modowej zajmują w Polsce 32, 6 tys. mkw.  Znacząca większość jest usytuowanych w centrach handlowych - tylko dwa przy ulicy.

Dużą nadzieję spółka pokłada też w planowanym na pierwszą połowę 2018 roku otwarciu magazynu centralnego. - Oczekujemy pozytywnego wpływu na przychody, gdyż nie będziemy mieli już problemów logistycznych - powiedział dyrektor Kolbuszewski.

Prawdopodobnie będzie nim zarządzała zewnętrzna firma logistyczna - zdradził prezes Misztal.

W 2018 roku Monnari planuje też rozwinąć działalność e-commers, która w tej chwili stanowi ok 4 proc. przychodów spółki. Prawdopodobnie już w pierwszym kwartale będzie można w sklepach stacjonarnych odbierać towar zakupiony w sklepie internetowym.

 Polska spółka modowa Monnari podsumowała wyniki osiągnięte po trzech kwartałach 2017 r. Przychody ze sprzedaży były nico wyższe niż w analogicznym okresie 2016 r. Jednak porównując zysk netto widać znaczna różnicę na korzyść ubiegłego roku.

Przychody ze sprzedaży Monnari w ciągu trzech kwartałów, narastająco od 1 stycznia 2017 do 30 września 2017 r. wyniosły 169,  6 mln zł. W analogicznym okresie 2016 r. była to kwota nieco niższa, a mianowicie 156, 4 mln. Zysk z działalności operacyjnej po trzech kwartałach ub. roku był jednak wyższy niż obecnie i wyniósł odpowiednio: 9, 2 mln w 2016 r. i 6,1 mln. 2017 r. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA