PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Większe sklepy, centrum logistyczne i rozwój e–commerce to pomysły na zwiększenie zysku Monnari

  • Autor: PropertyNews
  • 16 lis 2017 16:58

Większe sklepy, centrum logistyczne i rozwój e–commerce to pomysły na zwiększenie zysku Monnari fot.mat.pras.

Rośnie powierzchnia handlowa sklepów Monnari. Zarząd chce by docelowo jeden salon miał średnio 300 mkw. Spółka planuje też rozwój e-commerce. W najbliższych miesiącach otwarcie magazynu centralnego.

REKLAMA

W trzech kwartałach 2017 roku powierzchnia sklepów Monnari wzrosła o 15 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. - W całym 2017 roku wzrost powierzchni handlowej będzie niższy niż zakładane 5-10 proc. - Uważamy, że w tym roku wzrost powierzchni wyniesie powyżej 5 proc., a nie bliżej 10 - powiedział dyrektor ds. finansowych Monnari Miłosz Kolbuszewski.

- Przyrost powierzchni nie jest tak duży jak byśmy chcieli dlatego, że przy podpisywaniu umów zwracamy uwagę głównie na bezpieczeństwo i elastyczność. Tak by w wolne niedziele kiedy nie będziemy mieli zysku nie płacić czynszu –dodał  Kolbuszewski.

W 2018 roku powierzchnia handlowa sklepów ma się zwiększyć o o 1,5-3 tysięcy mkw.

Kilka lat temu średnia powierzchnia wynosiła 150 mkw, dziś jest to już 200. Łącznie 162 sklepy tej marki modowej zajmują w Polsce 32, 6 tys. mkw.  Znacząca większość jest usytuowanych w centrach handlowych - tylko dwa przy ulicy.

Dużą nadzieję spółka pokłada też w planowanym na pierwszą połowę 2018 roku otwarciu magazynu centralnego. - Oczekujemy pozytywnego wpływu na przychody, gdyż nie będziemy mieli już problemów logistycznych - powiedział dyrektor Kolbuszewski.

Prawdopodobnie będzie nim zarządzała zewnętrzna firma logistyczna - zdradził prezes Misztal.

W 2018 roku Monnari planuje też rozwinąć działalność e-commers, która w tej chwili stanowi ok 4 proc. przychodów spółki. Prawdopodobnie już w pierwszym kwartale będzie można w sklepach stacjonarnych odbierać towar zakupiony w sklepie internetowym.

 Polska spółka modowa Monnari podsumowała wyniki osiągnięte po trzech kwartałach 2017 r. Przychody ze sprzedaży były nico wyższe niż w analogicznym okresie 2016 r. Jednak porównując zysk netto widać znaczna różnicę na korzyść ubiegłego roku.

Przychody ze sprzedaży Monnari w ciągu trzech kwartałów, narastająco od 1 stycznia 2017 do 30 września 2017 r. wyniosły 169,  6 mln zł. W analogicznym okresie 2016 r. była to kwota nieco niższa, a mianowicie 156, 4 mln. Zysk z działalności operacyjnej po trzech kwartałach ub. roku był jednak wyższy niż obecnie i wyniósł odpowiednio: 9, 2 mln w 2016 r. i 6,1 mln. 2017 r. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.