PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Większość klientów e-sklepów nie finalizuje swoich zamówień

  • www.portalspozywczy.pl
  • 30 cze 2015 11:59

Aż 66 proc. użytkowników sklepów internetowych nie finalizuje swoich zamówień. Główne powody takich decyzji to zbyt kosztowna dostawa, zbyt długi czas dostawy oraz niefunkcjonalny koszyk. Potencjalnych klientów zniechęcić może także konieczność rejestracji w e-sklepie, skomplikowany proces zamówienia, mała wiarygodność e-sklepu i niski poziom usability.

REKLAMA

Proces zamówienia to jeden z najważniejszych elementów w każdym sklepie internetowym, którego prawidłowa budowa może znacząco wpłynąć na zwiększenie sprzedaży i zysków, decydując ostatecznie o sukcesie serwisu www. Niestety, właściciele e-sklepów bardzo często nie przywiązują dostatecznej uwagi do funkcjonalności, jaką jest sam koszyk. 

Jak radzi agencja Migomedia, brak jasnej informacji o kwocie zakupów, jaka gwarantuje darmową dostawę lub praktyka, że przy większych zamówieniach wysyłka jest droższa, może stać się przyczyną do rezygnacji z zakupów. Szczególnie w sklepach internetowych skierowanych do kobiet powinno się rozważyć darmową dostawę. Warto pamiętać, że kobiety dokonują zakupów online głównie z powodu oszczędności finansowych, uwielbiają okazje i rozmaite rabaty.

Szybki czas dostawy poza bezpłatną przesyłką to jeden z dwóch powodów, dla którego klienci e-sklepów chętniej finalizują zakupy. Ponadto warto podawać informację na temat dostępności danego produktu, gdyż może to być dodatkowy bodziec skłaniający do podjęcia decyzji zakupowej. Automatyzację tego procesu można przeprowadzić wdrażając integrację z programami magazynowymi, systemami CRM czy ERP.

Klienci bardzo często, gdy już rozpoczęli proces składania zamówienia i wypełniania danych, chcą wrócić do sklepu, by zmienić listę zakupową: dodać inne produkty lub wymienić obecne. Użytkownik powinien mieć możliwość kliknięcia na dodany do koszyka produkt, by powrócić na kartę danego produktu. Jak pokazują badania, wydłużenie czasu spędzanego przez użytkowników w e-sklepie wpływa na wzrost liczby zamówień.'

Konsumenci lubią mieć wybór i bezpieczniej czują się, kiedy mogą sami podejmować decyzje. Niechęć do rejestracji w sklepach online wynika często zarówno z obawy przed spamem, jak i chęci oszczędzania czasu. Najlepszą opcją jest umożliwienie klientom samodzielnego zdecydowania, czy chcą poświęcić chwilę na wypełnienie formularza, czy wolą zrealizować zamówienie bez rejestracji. Wskazanie korzyści wynikających z rejestracji może przekonać klientów do wprowadzenia danych, np. kiedy klient kliknie w opcję zakupów bez rejestracji można wyświetlić mu komunikat, że rejestracja trwa jedynie 30 sekund, a dzięki niej ma np. zniżkę na kolejne zakupy.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA