PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wielka marka w małym mieście. Czy się opłaca?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 06 kwi 2016 09:52

Wielka marka w małym mieście. Czy się opłaca? Dekada Grójec

Znane marki w mniejszych miastach są ważnym elementem struktury handlowej, ograniczają migrację zakupową, cieszą się dużą popularnością i są wyczekiwane przez mieszkańców. Jak wygląda i czym się różni rynek handlowy w mniejszym mieście? Czy inwestycja w najem lokalu w takiej lokalizacji jest opłacalna dla wiodących brandów?

REKLAMA

Rynek centrów handlowych jest coraz bardziej nasycony, tylko w 2015 w Polsce przybyło około 560 tys. mkw. GLA. Preferencje klientów zmieniają się m.in. w zależności od regionu i wielkości miasta. W Polsce miast do 100 tys. mieszkańców jest aż 870. Zróżnicowanie oferty handlowej i dopasowanie jej do profilu mieszkańców to priorytet podczas zarządzania centrum handlowym. Podczas gdy w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców popularne są duże, wielopoziomowe centra handlowe, to w mniejszych lepiej sprawdzi się format parterowego obiektu, często z wejściem do sklepu z parkingu, realizujący ideę wygodnych zakupów i zaspokajający podstawowe potrzeby mieszkańców.

Kluczowi są flagowi najemcy, tzw. anchorzy, którzy z założenia przyciągają duże ilości klientów. W dużych miastach rozpoznawalni najemcy współpracują z centrami handlowymi wiedząc, że jest to dla nich opłacalne. Jak to wygląda w mniejszych miastach? Bez wątpienia inwestycja w sklep w małym mieście będzie oznaczać mniejszą konkurencję i duże zainteresowanie mieszkańców. Czy przekłada się to na obroty najemcy? Najpopularniejsze marki zagraniczne są wciąż selektywne w wyborze nowych lokalizacji, choć jednocześnie rozwijają sieć sprzedaży w coraz mniejszych miastach. Można to zauważyć na przykładzie sieci H&M - marka zdecydowała się na ekspansję m.in. do Żyrardowa, miasta, o 41 tysięcznej populacji czy Malborka, w którym obecnie mieszka 38 tysięcy osób.

- Małe miasta mogą być równie atrakcyjne dla najemcy jak miejscowości powyżej 200 tys. mieszkańców. Rynek się zmienia, możemy zauważyć, że czynniki determinujące decyzję o wynajęciu lokalu w centrum handlowym to nie tylko lokalizacja czy mix najemców. Oczywiście, w małych miastach lokalizacja w centrum przyciąga znane marki, ale równie ważne jest doświadczenie dewelopera i sprawne rozwiązania komunikacyjne. Obecnie mam przyjemność pracować przy komercjalizacji projektu w Nysie, położonego w samym sercu miasta w pobliżu dworca PKP, PKS i w pobliżu rynku, którego otwarcie planowane jest na 2017 rok. W ciągu miesiąca od rozpoczęcia pracy nad komercjalizacją Dekady Nysa zgłosiło się do nas wiele marek, które wyraziły zainteresowanie wynajmem. Były to zarówno centrale, które chciałyby mieć swoje punkty sieciowe jak i franczyzobiorcy, którzy rozważają inwestycję w którąś z marek. Naszym zadaniem jest również doradztwo, pomoc w wyborze odpowiedniej dla franczyzobiorcy opcji – komentuje Ewa Ściubidło, Associate Director in BOIG Property Consulting.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA