PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wielka piątka warszawskich centrów handlowych przyciąga połowę klientów

  • Autor: propertynews.pl
  • 18 mar 2013 12:31

Wielka piątka warszawskich centrów handlowych przyciąga połowę klientów

Arkadia, Złote Tarasy, Blue City, Galeria Mokotów i Wola Park - to pięć największych galerii handlowych w Warszawie, które przyciągają do siebie 45 proc. klientów. Reszta z 20 centrów walczy o pozostałe 55 proc. rynku. Wartość całego stołecznego rynku, definiowanego siłą nabywczą konsumentów na zakup odzieży i obuwia, wynosi 4,6 mld zł rocznie.

REKLAMA

Oznacza to, że na rynku, jakim jest aglomeracja warszawska zamieszkiwana przez ponad 1,8 mln osób w wieku 18-65 lat, 800 tys. z nich kupuje regularnie odzież i obuwie w Arkadii, Złotych Tarasach, Blue City, Galerii Mokotów oraz Wola Parku

Centra handlowe to główny, ale niejedyny kanał dystrybucji odzieży i obuwia w aglomeracji warszawskiej. Nadal duży udział w sprzedaży tych kategorii towarów mają hipermarkety, sklepy uliczne oraz targowiska - w zależności od kanału, zakupów dokonuje tam od 22 proc. do 35 proc. konsumentów.

W ostatnim okresie popularnym i liczącym się kanałem dystrybucji "mody" staje się internet. Co więcej wyniki badania wskazują, iż ponad połowa klientów galerii handlowych podejmując decyzje zakupowe w odniesieniu do odzieży i obuwia, ulega tzw. efektowi ROPO (ang. Research Offline Purchase Online), czyli ogląda produkty w sklepie zlokalizowanym w galerii handlowej, natomiast zakupu dokonuje w sklepie internetowym.

Ponadto wyniki badania wskazują, iż to, kto i gdzie kupuje ściśle skorelowane jest z zasobnością portfela, choć nawet konsumentom najzamożniejszym zdarza się kupować odzież w hipermarkecie oraz na bazarze.

Wyniki pochodzą z najnowszego raportu instytutu GfK Polonia "Wielkie badanie klientów warszawskich centrów handlowych" omawiającego strukturę handlu odzieży i obuwia w Warszawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA