PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wielki Wybuch w Carrefourze. Francuskie media komentują

  • Autor: PAP
  • 24 sty 2018 12:54

Wielki Wybuch w Carrefourze. Francuskie media komentują fot. materiały prasowe

Wielki Wybuch w Carrefourze - tak określają francuskie media plan restrukturyzacji sieci: zapowiedź masowych zwolnień i zmiany w funkcjonowaniu tego koncernu, który jest we Francji największym prywatnym pracodawcą.

REKLAMA

Przedstawiając nowy plan rozwoju Carrefoura, przewidujący m.in. rozwój sprzedaży internetowej, automatyzację zakupów i rozwój stoisk "ekologicznych", ekonomiczny dziennik "Les Echos" używa terminu "terapia wstrząsowa", a "Liberation" określa plany przedsiębiorstwa jako "grom z jasnego nieba".

Media lewicowe podkreślają, że Carrefour "nie przestał być rentowny", inne zwracają uwagę na "hamujące rozwój opóźnienia technologiczne" tej sieci. Natomiast największa francuska gazeta, regionalny dziennik "Ouest-France", za "znak czasu" uważa to, że "Carrefour stawia na bio", czyli żywność ekologiczną.

Ogłaszając planowane zmiany, kierownictwo Carrefoura zapowiedziało, że większość sprzedawanych warzyw i owoców będzie pochodziła z miejsc położonych w promieniu mniejszym niż 100 km. Projekt ten nazwano Carrefour 2022.

"To bardzo niebezpieczne skrzyżowanie ("carrefour" to po francusku "skrzyżowanie")" - wyraził obawy związków zawodowych jeden z działaczy w wywiadzie radiowym.

Zapowiedziane przez Carrefoura zwolnienia, nazywane we Francji "planem ratowania zatrudnienia", przewidują likwidację 2,4 tys. etatów w należących do firmy biurach, w których obecnie pracuje 10,5 tys. osób. Ponadto Carrefour zamierza pozbyć się 273 minimarketów - poprzez ich sprzedaż lub likwidację, co może spowodować utratę pracy przez 2,1 tys. zatrudnionych tam osób.

Obecnie firma zatrudnia blisko 400 tys. pracowników na całym świecie, w tym 115 tys. we Francji, co stawia ją na pierwszym miejscu wśród prywatnych pracodawców w tym kraju.

Prasa francuska najwięcej uwagi poświęca zwolnieniom, gdyż handel uważany był dotąd za sektor oferujący wiele miejsc pracy dla osób słabo wykwalifikowanych. Zdaniem obserwatorów to, co się dzieje w Carrefourze, zapowiada całkowite odwrócenie tej tendencji.

"Zmiany w obyczajach konsumenckich dotykają nie tylko Carrefoura" - ocenia David de Matteis z biura doradztwa i analiz handlu OC&C. "Podobne trudności napotyka największa na świecie sieć supermarketów Walmart w USA i Tesco w Wielkiej Brytanii, a to dlatego, że konsumenci zaprzestali cotygodniowych wielkich zakupów w hipermarketach na rzecz wielokrotnych wizyt w pobliskich sklepach oraz dostaw do domu takich artykułów, jak woda i mleko (…). Wśród młodszych klientów internet spowodował prawdziwą rewolucję w sposobie robienia zakupów" - twierdzi ekspert.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.