PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wieści z MAPIC. Polska jednym z liderów zmian

  • Autor: Propertynews.pl
  • 19 lis 2015 13:48

Wieści z MAPIC. Polska jednym z liderów zmian Fot. Fotolia

Trwa drugi dzień targów MAPIC w Cannes. Dziś poruszane są przede wszystkim tematy handlowe. O Polsce będzie głośno - zdaniem ekspertów Cushman & Wakefield, to m.in. nasz kraj odpowiada w największym stopniu za rozwój europejskiego handlu.

REKLAMA

Jak wynika z raportu Cushman & Wakefield, w I połowie roku oddano w całej Europie 1,4 mln mkw. powierzchni handlowej. Do końca roku będzie to już 4,2 mln mkw. Jeśli chodzi o najszybciej rozwijające się kraje, eksperci wymieniają Rosję, Turcję i Polskę. Odpowiadają one za 67 proc. powierzchni nowych inwestycji.

Podczas konferencji mówi się dużo o akwizycjach centrów handlowych. Aktywna jest m.im. firma Citycon, która po tegorocznej transakcji stała się jednym z największych właścicieli powierzchni handlowych w państwach skandynawskich.

O najemców walczą tureckie galerie, m.in. nowy projekt multifunkcyjny Valdistanbul. Z kolei firma Apsys ogłosiła większą aktywność we Francji, a Intu - w Hiszpanii. ECE ogłosiło plan budowy w Turcji. Neinver zamierza za to zareagować na zmiany w handlu wdrażając nowe strategie bazujące na omnichannel. 

Nie tylko właściciele i zarządcy centrów handlowych poszukują okazji do rozmów. Kanadyjska sieć Garage ogłosiła plan wejścia do Europy. To sklepy oferujące odzież dla młodych kobiet. Ekspansję planuje również marka Pineberry.

Wszystkie strony są świadome zagrożeń, ale również i okazji, które generuje rozwój sektora e-commerce. Mówił o tym m.in. Oliver Breiden z Metro Properties. Inny trend to rozwój tzw. pop-up stores. Będzie ich więcej - zapowiadano podczas jednej z sesji.

W czasie targów poruszano do tej pory tematy związane z najbardziej atrakcyjnymi lokalizacjami pod nowe inwestycje. Deweloperzy i agenci prześcigali się w promocji swoich regionów. Szczególnie atrakcyjne przedstawiają się Włochy, Niemcy i Belgia. To rynki z najmniejszym nasyceniem powierzchnią handlową w Europie. Dziś o godz. 15 odbędzie się konferencja poświęcona polskiemu rynkowi.

Oprócz dużych i znanych firm, w czasie targów aktywność wykazują także podmioty działające na niezbyt popularnych rynkach. Firma Mega Outlet planuje np. budowę potężnej inwestycji w Albanii.

Podczas targów nie mogło zabraknąć tematów inwestycyjnych. Mówi się m.in. o aktywności globalnych funduszy. Z ciekawostek można wymienić ambitne plany jednej z kanadyjskich firm, które zakładają szersze wejście na komercyjny rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

W czasie targów widać także polskie akcenty. Firma Immochan chwaliła się m.in. planem rozbudowy galerii w Piasecznie. Na targi wybrali się także przedstawiciele firm inwestycyjnych i deweloperskich. O efektach pracy będzie głośno w ciągu najbliższych tygodni.

Firmy ogłosiły również zmiany personalne. Pradera chwali się nową dyrektor inwestycyjną. Funkcję objęła Christina Forrest. Jak zapowiada fundusz, oznacza to nową strategię i jeszcze szybszy rozwój.

Rynek handlowy ma olbrzymi potencjał do wzrostu - to podsumowanie dotychczasowych dyskusji. Główne znaczenie ma tu m.in. wzrost wskaźnika aktywności konsumenckiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA