PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wirtualny handel w Polsce rośnie w siłę. Wydajemy tyle co Szwedzi

  • Autor: propertynews.pl
  • 04 wrz 2017 15:01

Wirtualny handel w Polsce rośnie w siłę. Wydajemy tyle co Szwedzi Fotolia

W zeszłym roku Polacy wydali na zakupy online ponad 6 mld euro. Po skokowym wzroście popularności internetowych zakupów, już prawie 53 proc. osób kupuje w sieci. W tym roku wartość wirtualnego handlu ma szansę przekroczyć próg 4 proc. sprzedaży detalicznej.

REKLAMA

Branża e-commerce rośnie w siłę, ale dobra koniunktura nie gwarantuje powodzenia każdemu. Z danych BIG InfoMonitor i BIK wynika część e-sklepów ma opóźnienia w spłacie faktur i kredytów. Niektórym zdarza się nie dostarczyć towaru. Dlatego warto zwracać uwagę na handlowców dysponujących certyfikatem wiarygodności finansowej, który przez zewnętrzną firmę weryfikowany jest w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę.

W Polsce zarejestrowanych jest 74,7 tys. firm e-commerce, które jako podstawową działalność zgłosiły „sprzedaż detaliczną prowadzoną przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet”, z tego aktywnych jest 34,8 tys. Zaległe zobowiązania zgromadzone w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor oraz w BIK ma 2 438 firm, czyli 3,2 proc. ogółu będących w rejestrach. Wartość płatności przeterminowanych powyżej 60 dni na kwotę min. 500 złotych, wynosi łącznie ponad 92,3 mln zł. Są one wynikiem w głównej mierze niespłacanych w terminie kredytów (ok. 80 proc.) oraz zaległych płatności za towary i usługi.

Certyfikat wiarygodności finansowej daje poczucie bezpieczeństwa

Dane te potwierdzają, że mimo korzystnej koniunktury, ryzyko zawarcia umowy z nieuczciwym kontrahentem istnieje zawsze. Dochodzi też ryzyko trafienia na fikcyjną firmę. Dla konsumenta, który płaci z góry, transakcja może zakończyć się nieotrzymaniem towaru. Dlatego koniecznie trzeba sprawdzać opinie internautów o sprzedającym. Dobrze jest też zweryfikować wiarygodność finansową firmy. Najprostszą metodą jest zwrócenie uwagi, czy na witrynie sklepu widnieje certyfikat potwierdzający jej uczciwość np. Certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo, wydawany przez BIG InfoMonitor.

Trzech na czterech Polaków korzystało z internetu w ciągu trzech miesięcy, a co trzeci zrobił zakupy

GUS informuje, że komputer ma w Polsce 80,1 proc. gospodarstw domowych, a dostęp do internetu 80,4 proc. Przytoczone w raporcie „Bez granic – nowy wymiar handlu internetowego” – przygotowanego przez Instytut e-Gospodarki, badania NetTrack 2016 wskazują podobną statystykę: z internetu korzysta 77,6 proc. Polaków, czyli 23,5 mln mieszkańców naszego kraju. Codzienne lub prawie codzienne korzystanie z komputera deklaruje 56,6 proc. Polaków. Z kolei przynajmniej raz w ciągu ostatnich trzech miesięcy 73,3 proc. z nas surfowało w internecie. Według GUS 56,6 proc. osób z tej grupy wyszukuje online informacje o produktach i usługach, a 52,9 proc. dokonuje e-zakupów.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.