PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Witryna-magnes zawsze zaprocentuje

  • Autor: Propertynews.pl
  • 04 sie 2015 17:02

Witryna-magnes zawsze zaprocentuje Fot. Fotolia

Badania pokazują, że aż 80 proc. klientów decyduje się na odwiedziny w sklepie pod wpływem wystawy, a około 75 proc. z nich przyznaje, że czasami kupuje w sklepie, do którego zachęciła ich wystawa.

REKLAMA

Witryna sklepowa od zawsze pomaga właścicielom w prezentacji towarów, ale też zachęceniu do odwiedzenia sklepu. To bardzo atrakcyjny i prosty sposób komunikowania się z klientami, a odpowiednio wykorzystany - niezwykle efektywny. Dużą zaletą jest możliwość dostosowywania komunikatów do okoliczności (aktualnych promocji, sezonowych wydarzeń czy też nowej oferty) oraz jej potencjał marketingowy. O czym powinni pamiętać właściciele sklepów aranżując witrynę i jakich błędów unikać, aby zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie?

1. Pierwsza zasada jest prosta - im szybciej ludzie poruszają się w okolicach Twojego sklepu, tym bardziej zawęża się ich pole widzenia. Dlatego napisy na witrynach powinny być duże, proste i wyraziste. Mało skuteczne będzie umieszczenie wielu komunikatów na szybie, co gorsza - umieszczonych obok siebie. Na Polskich ulicach przykładów niestety jest wiele - aktualne promocje, logotyp firmy, godziny otwarcia, informacja o zakazie wprowadzania psów, obiekcie monitorowanym oraz ogłoszenia "promocje tylko dziś", zaskakujące, że to wszystko mieści się na jednej szybie. Jedno jest pewne - przechodzący klient nie zapamięta żadnego z komunikatów, co więcej, ich natłok może go najzwyczajniej odstraszyć.

2. Estetyka i równowaga. W przypadku witryny z produktami, należy pamiętać, że wszystkie powinny być pogrupowane wokół punktu centralnego, aby maksymalnie przyciągały uwagę przechodnia. W przypadku witryny z produktami o różnych wielkościach, dobrze sprawdza się ekspozycja piramidalna. Wzrok przechodzącej osoby skupia się na centrum piramidy (i w tym miejscu najlepiej jest umieścić komunikat najważniejszy, najbardziej przyciągający), a następnie śledzi on wokół resztę ekspozycji. Zasada ta dotyczy również wysokości umieszczanych produktów - za nisko ułożone będą ignorowane, a za wysoko, niezauważone. To na wysokości wzroku klienta, tj. ok 160cm skupia się jego percepcja i to tam powinny znajdować się najważniejsze komunikaty.

3. Oświetlenie. Nie chodzi tutaj jedynie o odpowiednie podświetlenie produktów bądź ogólny odbiór witryny jako przejrzystej, co naturalnie jest podstawą. Światło można kreatywnie wykorzystać, aby uzyskać odpowiednią kolorystykę całości bądź stworzyć scenerię zyskując efekt przestrzenności. Informacje o źródle światłą są również niezbędne przy projektowaniu witryny z użyciem folii. Dla przykładu użycie folii monomerycznej całkowicie odcina dopływ światła do wnętrza sklepu, podczas gdy przekaz reklamowy na foli OWV (One Way Vision) przepuszcza światło, przy równoczesnej widoczności z wnętrza sklepu.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA