PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Witryna-magnes zawsze zaprocentuje

  • Autor: Propertynews.pl
  • 04 sie 2015 17:02

Witryna-magnes zawsze zaprocentuje Fot. Fotolia

Badania pokazują, że aż 80 proc. klientów decyduje się na odwiedziny w sklepie pod wpływem wystawy, a około 75 proc. z nich przyznaje, że czasami kupuje w sklepie, do którego zachęciła ich wystawa.

REKLAMA

Witryna sklepowa od zawsze pomaga właścicielom w prezentacji towarów, ale też zachęceniu do odwiedzenia sklepu. To bardzo atrakcyjny i prosty sposób komunikowania się z klientami, a odpowiednio wykorzystany - niezwykle efektywny. Dużą zaletą jest możliwość dostosowywania komunikatów do okoliczności (aktualnych promocji, sezonowych wydarzeń czy też nowej oferty) oraz jej potencjał marketingowy. O czym powinni pamiętać właściciele sklepów aranżując witrynę i jakich błędów unikać, aby zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie?

1. Pierwsza zasada jest prosta - im szybciej ludzie poruszają się w okolicach Twojego sklepu, tym bardziej zawęża się ich pole widzenia. Dlatego napisy na witrynach powinny być duże, proste i wyraziste. Mało skuteczne będzie umieszczenie wielu komunikatów na szybie, co gorsza - umieszczonych obok siebie. Na Polskich ulicach przykładów niestety jest wiele - aktualne promocje, logotyp firmy, godziny otwarcia, informacja o zakazie wprowadzania psów, obiekcie monitorowanym oraz ogłoszenia "promocje tylko dziś", zaskakujące, że to wszystko mieści się na jednej szybie. Jedno jest pewne - przechodzący klient nie zapamięta żadnego z komunikatów, co więcej, ich natłok może go najzwyczajniej odstraszyć.

2. Estetyka i równowaga. W przypadku witryny z produktami, należy pamiętać, że wszystkie powinny być pogrupowane wokół punktu centralnego, aby maksymalnie przyciągały uwagę przechodnia. W przypadku witryny z produktami o różnych wielkościach, dobrze sprawdza się ekspozycja piramidalna. Wzrok przechodzącej osoby skupia się na centrum piramidy (i w tym miejscu najlepiej jest umieścić komunikat najważniejszy, najbardziej przyciągający), a następnie śledzi on wokół resztę ekspozycji. Zasada ta dotyczy również wysokości umieszczanych produktów - za nisko ułożone będą ignorowane, a za wysoko, niezauważone. To na wysokości wzroku klienta, tj. ok 160cm skupia się jego percepcja i to tam powinny znajdować się najważniejsze komunikaty.

3. Oświetlenie. Nie chodzi tutaj jedynie o odpowiednie podświetlenie produktów bądź ogólny odbiór witryny jako przejrzystej, co naturalnie jest podstawą. Światło można kreatywnie wykorzystać, aby uzyskać odpowiednią kolorystykę całości bądź stworzyć scenerię zyskując efekt przestrzenności. Informacje o źródle światłą są również niezbędne przy projektowaniu witryny z użyciem folii. Dla przykładu użycie folii monomerycznej całkowicie odcina dopływ światła do wnętrza sklepu, podczas gdy przekaz reklamowy na foli OWV (One Way Vision) przepuszcza światło, przy równoczesnej widoczności z wnętrza sklepu.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA