PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wittchen chce rozwijać e-commerce za granicą

  • Autor: PAP
  • 15 paź 2015 15:00

Wittchen chce rozwijać e-commerce za granicą fot. sklep.wittchen.com

Grupa Wittchen, która ruszyła właśnie z ofertą publiczną, chce rozwijać sprzedaż internetową w Niemczech, w Skandynawii i na Wschodzie. Środki z emisji chce przeznaczyć m.in. na rozbudowę centrum logistycznego i rozwój detalicznej sieci sprzedaży - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.

REKLAMA

- E-commerce to dla naszej firmy priorytet. Chcemy rozwijać ekspansję zagraniczną, sprzedając przez internet w Niemczech, Rosji, na Ukrainie, w Skandynawii. W Polsce chcemy sprzedawać przez internet z wykorzystaniem tzw. omnichannel - powiedziała w czwartek Monika Wittchen, wiceprezes spółki.

Wyjaśniła, że chodzi o utworzenie zintegrowanej platformy dla wszystkich kanałów sprzedaży: offline, online, B2B i B2C. Jej wdrożenie planowane jest w najbliższym czasie, najpóźniej w listopadzie.

W I połowie tego roku sprzedaż e-commerce wzrosła o 106 proc. rdr do 12,2 mln zł i stanowiła około 22 proc. całości sprzedaży grupy.

- Zakładamy, że przychody ze sprzedaży e-commerce i ich udział w łącznej sprzedaży grupy będą dalej rosnąć - powiedziała dziennikarzom Monika Wittchen.

Jędrzej Wittchen, prezes i założyciel spółki, poinformował, że celem jest stworzenie marki o zasięgu międzynarodowym.

- Dlatego zdecydowaliśmy się na kolejne podejście do giełdy. Poprzednia oferta (w 2011 roku) nam się nie udała, ale w międzyczasie konsekwentnie realizowaliśmy naszą strategię. Potrzebujemy pieniędzy na rozwój i nie chcemy tego odkładać. Jeśli uda nam się rozwój e-commerce na rynkach zagranicznych, to skala sprzedaży może być duża, chcemy być na to przygotowani - powiedział prezes.

Wittchen chce pozyskać z emisji nowych akcji 20-25 mln zł.

7 mln zł spółka chce przeznaczyć na inwestycje w nowe salony detaliczne oraz lifting wybranych, dotychczasowych punktów sprzedaży do końca 2017 r.

Obecnie sieć detaliczna obejmuje 54 sklepy Wittchen oraz 11 sklepów VIP Collection. Łączna powierzchnia handlowa brutto wynosi 5,4 tys. m kw. Do 2020 roku sieć ma się powiększyć do około 90 punktów sprzedaży.

Środki z emisji spółka chce też wydać na rozbudowę powierzchni oraz infrastruktury magazynowej w obecnie funkcjonującym centrum logistycznym (1 mln zł), rozbudowę outletu na terenie centrum logistycznego oraz rozbudowę go o powierzchnię biurową (6 mln zł), rozwój internetowej sprzedaży eksportowej, przede wszystkim w Niemczech, a w mniejszym stopniu w Rosji (1 mln zł).

5-10 mln zł Wittchen chciałby przeznaczyć na kapitał obrotowy.

W 2014 r. przychody ze sprzedaży grupy Wittchen sięgnęły 130,5 mln zł, co oznacza wzrost o 50 proc. rok do roku. Segment detaliczny off-line przyniósł ok. 74 mln zł przychodów, sprzedaż w segmencie detalicznym on-line wyniosła prawie 20 mln zł, a w segmencie B2B ok. 36 mln zł. Średnia sprzedaż detaliczna off-line na metr kwadratowy wyniosła 15 tys. zł.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA