PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Właściciel Biedronki stracił 10 mln euro na jednodniowej promocji

  • Autor: PAP
  • 26 lip 2012 08:53

Grupa Jeronimo Martins (JM), właściciel dyskontów Biedronka, stracił na jednodniowej promocji 10 mln euro. Firma uważa jednak, że w efekcie, 50 proc. obniżka cen okaże sie opłacalna.

REKLAMA

W komunikacie przekazanym w środę giełdzie w Lizbonie, władze JM ujawniły, że w związku z akcją zorganizowaną 1 maja br. detalista stracił 10 mln euro. Dotychczas promocja przeprowadzona w 400 sklepach sieci Pingo Doce przedstawiana była przez portugalską grupę w kategorii sukcesu.

Akcja zorganizowana podczas wolnego w Portugalii Dnia Pracy polegała na 50-procentowych obniżkach dla klientów, którzy dokonali zakupów powyżej kwoty 100 euro. Według badania Kantar Worldpanel, promocja spotkała się z odzewem aż 183 tys. portugalskich gospodarstw domowych, zabierając klientów głównie placówkom handlu tradycyjnego.

W opinii władz grupy Jeronimo Martins, pomimo dużego wysiłku finansowego poniesionego na pierwszomajową promocję, akcja korzystnie wpłynęła na wizerunek firmy.

"Wierzymy, że zarówno duża promocja z 1 maja, jak i kilka kolejnych akcji, miało pozytywny oddźwięk na konsumentów, co w przyszłości zaowocuje zwiększeniem sprzedaży w naszych sklepach", poinformowała w komunikacie firma Jeronimo Martins.

Tymczasem według Joao Paulo Girbala, przewodniczącego Portugalskiego Stowarzyszenia Wytwórców Towarów Markowych - Centromarca w ostatnich tygodniach kierownictwo firmy JM zwróciło się do wielu swoich dostawców z prośbą o współudział w kosztach organizacji wiosennych promocji, a także kampanii medialnych.

W pierwszym półroczu br. grupa Jeronimo Martins zwiększyła swoje obroty o 7,5 proc. do poziomu 5,1 mld euro. Od stycznia do czerwca 2012 r. o 5 proc. wzrósł także jej wynik operacyjny, sięgając kwoty 327 mln euro. W tym okresie portugalska firma zwiększyła sprzedaż w dyskontach Biedronka o 18,1 proc., do 2,8 mld euro.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.