PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wojas przewiduje 10-proc. wzrost przychodów

  • Autor: PAP
  • 21 sie 2015 12:01

Wojas zakłada na koniec 2015 roku około 10-proc. wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, lekki wzrost marży brutto i utrzymanie obecnej dynamiki kosztów operacyjnych - podała spółka w komentarzu do raportu półrocznego.

REKLAMA

(...) zarząd emitenta zakłada na drugą połowę 2015 r. kontynuację pozytywnych trendów zanotowanych w drugim kwartale 2015 r. Wynika to z obserwowanych trendów sprzedażowych oraz relatywnie niskiej bazy porównawczej z drugiego półrocza 2014 r." - poinformowała spółka.

"Na koniec 2015 r. zakłada się ok. 10-proc. wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży przy nieznacznym wzroście skonsolidowanej marży brutto, przy utrzymaniu obecnej dynamiki kosztów operacyjnych" - napisano w raporcie.

W 2014 roku grupa wypracowała ponad 215 mln zł przychodów

Jak wynika z wyliczeń PAP, w samym drugim kwartale grupa miała 4,2 mln zł zysku netto, 4,6 mln zł zysku operacyjnego i 58,5 mln zł przychodów.

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku strata netto wyniosła 2,2 mln zł, strata operacyjna 0,24 mln zł, a przychody 41,9 mln zł.

Spółka informuje, że w okresie styczeń-czerwiec procentowa marża brutto wyniosła 44 proc. wobec 45,2 proc. w pierwszej połowie 2014 r.

"Na spadek procentowej marży brutto wpływ miały większe wyprzedaże kolekcji wiosna lato 2015 niż rok temu" - tłumaczy Wojas.

Koszty działalności operacyjnej (sprzedaży, ogólnego zarządu) wzrosły o 2,6 proc. Wynika to głównie ze wzrostu kosztów sprzedaży, co wiąże się z kolei z nowymi otwarciami.

"W efekcie po pierwszym półroczu 2015 zysk z działalności operacyjnej wyniósł 4.383 tys. zł vs 5.029 tys. zł w roku ubiegłym, co oznacza spadek o 12,8 proc. rdr" - napisano w komentarzu.

Spadek wyniku netto rok do roku, jak tłumaczy spółka, wynika ze słabszej sprzedaży w pierwszym kwartale 2015 r. i wygenerowanej w tym okresie straty.

Wojas wyjaśnia, że sezonowość sprzedaży występuje w podziale na kanały dystrybucji. W detalu najwyższa sprzedaż, z wyższymi marżami, obserwowana jest w drugim i czwartym kwartale. Z kolei w kanale hurtowym i pozostałym sprzedaż jest rozłożona bardziej równomiernie, ze szczytem w marcu i wrześniu. 

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA