PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wojas przewiduje 10-proc. wzrost przychodów

  • Autor: PAP
  • 21 sie 2015 12:01

Wojas zakłada na koniec 2015 roku około 10-proc. wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, lekki wzrost marży brutto i utrzymanie obecnej dynamiki kosztów operacyjnych - podała spółka w komentarzu do raportu półrocznego.

REKLAMA

(...) zarząd emitenta zakłada na drugą połowę 2015 r. kontynuację pozytywnych trendów zanotowanych w drugim kwartale 2015 r. Wynika to z obserwowanych trendów sprzedażowych oraz relatywnie niskiej bazy porównawczej z drugiego półrocza 2014 r." - poinformowała spółka.

"Na koniec 2015 r. zakłada się ok. 10-proc. wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży przy nieznacznym wzroście skonsolidowanej marży brutto, przy utrzymaniu obecnej dynamiki kosztów operacyjnych" - napisano w raporcie.

W 2014 roku grupa wypracowała ponad 215 mln zł przychodów

Jak wynika z wyliczeń PAP, w samym drugim kwartale grupa miała 4,2 mln zł zysku netto, 4,6 mln zł zysku operacyjnego i 58,5 mln zł przychodów.

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku strata netto wyniosła 2,2 mln zł, strata operacyjna 0,24 mln zł, a przychody 41,9 mln zł.

Spółka informuje, że w okresie styczeń-czerwiec procentowa marża brutto wyniosła 44 proc. wobec 45,2 proc. w pierwszej połowie 2014 r.

"Na spadek procentowej marży brutto wpływ miały większe wyprzedaże kolekcji wiosna lato 2015 niż rok temu" - tłumaczy Wojas.

Koszty działalności operacyjnej (sprzedaży, ogólnego zarządu) wzrosły o 2,6 proc. Wynika to głównie ze wzrostu kosztów sprzedaży, co wiąże się z kolei z nowymi otwarciami.

"W efekcie po pierwszym półroczu 2015 zysk z działalności operacyjnej wyniósł 4.383 tys. zł vs 5.029 tys. zł w roku ubiegłym, co oznacza spadek o 12,8 proc. rdr" - napisano w komentarzu.

Spadek wyniku netto rok do roku, jak tłumaczy spółka, wynika ze słabszej sprzedaży w pierwszym kwartale 2015 r. i wygenerowanej w tym okresie straty.

Wojas wyjaśnia, że sezonowość sprzedaży występuje w podziale na kanały dystrybucji. W detalu najwyższa sprzedaż, z wyższymi marżami, obserwowana jest w drugim i czwartym kwartale. Z kolei w kanale hurtowym i pozostałym sprzedaż jest rozłożona bardziej równomiernie, ze szczytem w marcu i wrześniu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA