PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wojas zapowiada znaczny wzrost sprzedaży i planuje do 10 nowych sklepów

  • Autor: PAP
  • 14 kwi 2012 13:39

Wojas zakłada w tym roku kilkunastoprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży przy nieznacznym wzroście skonsolidowanej marży brutto. Spółka planuje otworzyć też 7-10 sklepów własnych.

REKLAMA

W 2011 roku grupa Wojas miała 145,2 mln zł przychodów (wzrost o 12,5 proc.). Średnia skonsolidowana marża brutto w 2011 r. wyniosła 43,4 proc. w stosunku do 40,2 proc. w 2010 r. EBIT wzrósł o 65,2 proc. rdr do 10 mln zł, a zysk netto wyniósł 4,65 mln zł i był zbliżony do wyniku netto rok wcześniej.

Spółka podała w komentarzu do sprawozdania rocznego, że w tym roku zakłada kontynuację pozytywnych tendencji na podstawowej działalności operacyjnej.

"Zakłada się kilkunastoprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży przy nieznacznym wzroście skonsolidowanej marży brutto. Pozytywne efekty powinna przynosić dalsza rozbudowa detalicznej sieci sprzedaży, wprowadzenia ujednoliconego wystroju, ekspozycji oraz standardów obsługi klienta w sklepach czy też aktywnych działań na rzecz promocji marki Wojas. W zakresie produkcji obuwia oczekuje się poprawy efektywności w wyniku zakończenia rozbudowy zakładu produkcyjnego i wymiany części parku maszynowego na bardziej nowoczesny (maszyny szwalnicze, wtryskarka, plotery)" - napisano.

Wojas podał, że zamierza otworzyć w tym roku 7-10 sklepów własnych. Spółka zakłada, że tegoroczne nakłady inwestycyjne nie przekroczą 3,5 mln zł, z czego nowe otwarcia pochłoną niecałe 3 mln zł.

"Wraz z rozwojem sieci handlowej emitent planuje również stopniowe wygaszanie współpracy z innymi dystrybutorami obuwia na terenie całego kraju. Docelowo cała krajowa sprzedaż obuwia marki Wojas będzie prowadzona wyłącznie w sklepach firmowych. Poza tym emitent zamierza brać udział w przetargach na dostawy obuwia specjalnego dla wojska oraz innych odbiorców (segment przetargi krajowe)" - napisano.

W 2011 roku otwarto 18 salonów, likwidując 2. Na koniec 2011 roku Wojas posiadał 130 sklepów, z czego 121 w kraju, a 9 na Słowacji. 129 punktów to sklepy własne, jeden sklep funkcjonuje w oparciu o umowę franczyzową.

Spółka podała, że będzie rozwijać sprzedaż do odbiorców hurtowych zagranicznych, głównie na rynki wschodniej Europy. Rozważa dynamiczniejsze wejście na rynki wschodnie poprzez budowę sieci franczyzowej.

Wojas nie wyklucza przejęć sprzedawców i producentów obuwia, działających w innym segmencie rynkowym na rynku obuwia, ale nie podjął żadnych wiążących decyzji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA