PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wrocław nasycony, ale wciąż interesujący dla deweloperów handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 08 gru 2014 11:53

Wrocław nasycony, ale wciąż interesujący dla deweloperów handlowych

Choć Wrocław przoduje w rankingu polskich miast z najwyższym poziomem nasycenia powierzchnią centrów handlowych na 1000 mieszkańców, deweloperów to nie zraża. Dalej chcą tu budować.

REKLAMA

We Wrocławiu trwa aktualnie rozbudowa Parku Handlowego Bielany oraz Magnolii Park. Pierwsza inwestycja jest realizowana przez spółkę IKEA, która powiększy obiekt o 35 tys. mkw. Z kolei należąca do amerykańskiego funduszu Blackstone Magnolia urośnie o dodatkowe 20 tys. mkw. Na tym jednak nie koniec. O zawartość portfeli mieszkańców stolicy Dolnego Śląska chce zawalczyć także Unibail-Rodamco. Deweloper swoich planów oficjalnie nie komentuje, ale z naszych informacji wynika, że inwestycja rozpocznie się w przyszłym roku, a pierwszych klientów przywita pod koniec 2017 roku. Skala projektu ma być porównywalna ze stołeczną Arkadią.

- Do inwestycji zachęcają perspektywy rozwoju miasta i jego gospodarki, a w konsekwencji wzrost siły nabywczej mieszkańców. Dostępność powierzchni handlowych dobrej jakości jest we Wrocławiu ograniczona, szczególnie dla najemców poszukujących lokali średniej wielkości i dużych. Sieci obecne na rynku poszukują powierzchni dla ekspansji swoich marek lub dla tworzonych kolejnych brandów. Dodatkowo popyt generowany jest przez nowe sieci handlowe wchodzące na rynek, dla których zwykle pierwszym wyborem po  Warszawie i Krakowie jest Wrocław. Potwierdzeniem atrakcyjności rynku handlowego Wrocławia jest wysoka aktywność na inwestycyjna - w roku 2011 właściciela zmieniła Magnolia Park, w 2012 Renoma a w 2013 Galeria Dominikańska - komentuje Dominika Jędrak, dyrektor, Dział Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International.

Eksperci dobrze oceniają także możliwości dalszego rozwoju rynku centrów handlowych w woj. dolnośląskim, główniedzięki dużej urbanizacji. Poza Wrocławiem, Wałbrzychem, Legnicą i Jelenią Górą, znajduje się tu aż 10 miast o populacji 30-80 tys. mieszkańców. - Dolny Śląsk to jednak także obszar bardzo zróżnicowany pod względem zamożności i warunków życia - z jednej strony są tu miasta takie jak Lubin o sile nabywczej znacznie powyżej średniej krajowej, z drugiej np. Bielawa, gdzie siła nabywcza mieszkańców jest niższa o blisko 15 proc. od średniej krajowej - mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk, Dział Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International.

Obecnie w centrum zainteresowania deweloperów znajduje się Jelenia Góra, gdzie realizowane są dwie inwestycje: centrum handlowe „Nowy Rynek" oraz przebudowa „Galerii Sudeckiej"(dawne Echo). - Notujemy również wzmożoną działalność deweloperską w Głogowie, gdzie na zaawansowanym etapie znajdują się dwa projekty: „Galeria Glogovia" i „Marcredo Galeria Głogów". Przyszedł też czas na inwestycje o mniejszym formacie zlokalizowane w miastach małych oraz w sąsiedztwie dużych osiedli mieszkaniowych w największych ośrodkach miejskich Dolnego Śląska, przykładem może tu być np. Galeria Podium w Oławie, czy Galeria Dzierżoniów - dodaje Michnikowska.

Zobacz raport - Rynek nieruchomości handlowych na Dolnym Śląsku

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA