PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wrocławski klient robi zakupy na bogato

  • Autor: propertynews.pl
  • 02 wrz 2015 13:59

Siła nabywcza mieszkańców Wrocławia jest o 33 proc. wyższa od średniej krajowej. W aglomeracji istnieje blisko 610 000 mkw. powierzchni najmu w ramach 18 centrów handlowych, co daje nasycenie na poziomie 772 mkw. na tysiąc mieszkańców – podsumowuje wrocławski rynek centrów handlowych Colliers International.

REKLAMA

Wrocław jest dojrzałym i silnie konkurencyjnym rynkiem handlowym. Jedno centrum handlowe obsługuje średnio 43,9 tys. osób, a na metr kwadratowy powierzchni przypada średnio 44 300 PLN rocznie. Siła nabywcza mieszkańców Wrocławia jest o 33 proc. wyższa od średniej krajowej – wynika z publikacji Colliers International Centra handlowe we Wrocławiu I poł. 2015 r.

Największym obiektem handlowym w aglomeracji wrocławskiej jest Magnolia Park o powierzchni 98 700 mkw., jednak już w końcu br. na prowadzenie wysunie się Park Handlowy Bielany, który po rozbudowie oferować będzie łącznie ponad 131 000 mkw.

W pierwszej połowie 2015 roku rynek handlowy Wrocławia wzbogacił się o 16 600 mkw. powierzchni dzięki otwarciu kolejnej części rozbudowywanego systematycznie centrum Magnolia Park. W aglomeracji trwa także rozbudowa Parku Handlowego Bielany o 35 000 mkw. z planowaną datą otwarcia w czwartym kwartale tego roku.

 We Wrocławiu funkcjonują różne formaty obiektów handlowych: 82 proc. stanowią tradycyjne centra handlowe, 16 proc. parki handlowe i 2 proc. centra wyprzedażowe. W centrach handlowych we Wrocławiu działa ok. 1 380 sklepów, w tym ok. 200 w Magnolia Park i ok. 180 w Pasażu Grunwaldzkim. Największą grupę najemców stanowią sklepy z sektora mody (30proc.) oraz usług (13 proc.). Dobrze reprezentowane są także sektory: gastronomia (10 proc.) obuwie, odzież i art. skórzane (8proc.), oraz zdrowie i uroda (8 proc.).

 Współczynnik pustostanów we Wrocławiu plasuje się na poziomie 2,9 proc. Z uwagi na fakt, iż obecnie w mieście komercjalizowana jest powierzchnia w dwóch budowanych obiektach handlowych (Park Handlowy Bielany i Wroclavia) pustostany mogą wzrastać, szczególnie w starszych obiektach handlowych. Popyt pozostaje jednak na zadowalającym poziomie w kontekście wzrostu siły nabywczej mieszkańców i perspektyw rozwoju miasta.

 — Największym wydarzeniem na rynku nieruchomości handlowych w I połowie roku było rozpoczęcie budowy multifunkcyjnego projektu w miejscu dawnego dworca PKS, w skład którego wejdzie centrum handlowo-rozrywkowe Wroclavia (ok. 64 000 mkw.). Dalszy rozwój sektora centrów handlowych we Wrocławiu odbywać się będzie także poprzez rozbudowy i modernizacje istniejących obiektów — mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk z Działu Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International.

Najwyższe czynsze osiągane obecnie za powierzchnie w centrach handlowych we Wrocławiu wynoszą 43-45 EUR/mkw./miesiąc (lokal 100 mkw. na potrzeby mody).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA