PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Współpraca z miastem jest ważna dla rozwoju galerii

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 23 lis 2018 11:28

Współpraca z miastem jest ważna dla rozwoju galerii mat.pras.

Galerie handlowe przestają być samotnymi wyspami handlowym i coraz mocniej stawiają na współpracę z władzami miast i instytucjami, stając się częścią miejskiej tkanki. Korzyści z takich relacji są obustronne.

REKLAMA

Jeszcze kilkanaście lat temu galerie handlowe w Polsce miały ambicje konkurowania z miastami, stając się „nowym centrami”. Dziś stopniowo odchodzi się od tej koncepcji, na rzecz zacieśniania współpracy i wspólnego, zrównoważonego rozwoju miasta. W efekcie tego galerie coraz częściej stają się partnerami miast, wspierając, a nawet inicjując miejskie projekty inwestycyjne, kulturalne czy edukacyjne.

- Rola galerii w mieście ewoluuje. Kluczowym elementem jest dziś partnerstwo z miastem. Nowoczesna galeria budująca swoją pozycje w zrównoważony sposób nie może być konkurencją dla miejskich atrakcji i samego miasta – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała. I dodaje:- Wręcz przeciwnie, poprzez swoje zaangażowanie, ofertę handlową, rozrywkową, restauracyjną czy edukacyjną ale także infrastrukturę, galeria powinna dopełniać miasto, podnosząc jego atrakcyjność. W Gemini Park od lat realizujemy ten kierunek – mówi.

I faktycznie, bielska galeria ma szansę być przykładem na to, jak obiekt handlowy może efektywnie współpracować z miastem. Gemini Park nie tylko wspiera liczne inicjatywy realizowane przez miejskie instytucje, wspólnie z miastem inicjuje także projekty miejscotwórcze. Przykład? Od ponad 4 lat galeria ze swojej inicjatywy i przy współpracy z urzędem realizuje zakrojoną na szeroką skalę, wieloetapową rewitalizację terenów zielonych nad rzeką Białą, położonych tuż przy galerii. Do dziś objęły one swoim zasięgiem ponad 11,5 tys. m kw.

W miejscu tym powstał już „Park Radości” przekształcony 2 lata temu w park rozrywki „W DECHE!”. Z kolei w pobliskim miejskim Parku Strzygowskiego zbudowany został park linowy. W efekcie zapomniane i nieco zaniedbane tereny rekreacyjne odzyskują swoją funkcję. Co więcej, tereny zielone w sąsiedztwie galerii zostały wpisane przez miasto do programu funduszy unijnych „Program ochrony zasobów bio”.

Współpraca poszła nawet o krok dalej. Udane inwestycje Gemini Park na terenach wokół centrum handlowego zachęciły miasto do realizacji własnych projektów na sąsiadującym obszarze parku. Na 2019 rok zaplanowana jest rewitalizacja znajdującego się przy galerii Parku Strzygowskiego. W planach jest m.in. powstanie toru rolkowego, ścieżki rowerowej, alejek spacerowych i małej architektury.

- To przykład na to, jak współpraca może przysłużyć się rozwojowi miasta i rewitalizacji jego terenów. Dzięki temu powstanie ciekawa przestrzeń dla mieszkańców, w której połączą się atrakcje galerii z atrakcjami miasta. To unikalne w skali kraju partnerstwo – mówi Brączek.

Tym bardziej, że do tej współpracy przyłączają się także sami mieszkańcy. Niedawno bielszczanie zdecydowali, że część budżetu obywatelskiego na 2019 rok zostanie przeznaczona na stworzenie zielonej miejskiej plaży nad rzeką Białą w Parku Strzygowskiego. Powstanie w niej m.in. strefa wspinaczkowa dla dzieci. Także Gemini Park ma w planach rozbudowę swoich atrakcji m.in. o tyrolkę nad rzeką i park trampolin.

- Tą realizacją pokazujemy modelowy przykład współpracy galerii z miastem, ale także z mieszkańcami, przychodzącymi z oddolną inicjatywą. Udowadniamy jak wspólnym wysiłkiem można dbać o eko-dziedzictwo i tworzyć ciekawe miejsce w mieście oraz dobre sąsiedztwo, z którego korzysta każdy – mówi Brączek.

Co ciekawe, współpraca UM Bielska-Białej z Gemini Park jest na tyle modelowa, że w 2018 roku to urzędnicy zgłosili galerię do konkursu „Marka Śląskie”. Ostatecznie centrum handlowe zdobyło główną nagrodę w kategorii CSR za liczne projekty społeczne, ekologiczne i kulturalne realizowane z myślą o mieście i mieszkańcach.

- Działania galerii na polu ekologii, edukacji czy kultury są dziś zauważalne zarówno przez mieszkańców jak i Urząd Miasta. Widzimy wyraźnie, że w takiej współpracy mamy wspólny cel, którym może być np. troska o górskie szlaki, edukacja młodzieży, czy promocja kultury i organizacji pozarządowych z Podbeskidzia – mówi Krzysztof Brączek.

Centrum handlowe aktywnie działa także z organizacjami pozarządowymi, społecznikami oraz uczelniami wyższymi. Współpraca z tymi ostatnimi szczególnie przysłużyła się Bielsku. W 2017 roku z inicjatywy Gemini Park wspólnie z Akademią Techniczno-Humanistyczną galeria stworzyła nową miejską przestrzeń. Był nią mający 400 m kw. „Skwer Poetów im. Kazimiery Alberti”.

Miejsce to wypełnione ławkami oraz zielenią zostało przekazane studentom i mieszkańcom. Mieli oni także wpływ na wybór patrona przestrzeni. Na skwerze pojawiła się także rzeźba poetki-patronki, Kazimiery Alberti, stworzona przez Akademię przy pomocy technologii druku 3D. To pierwszy taki pomnik w Polsce.

Galeria wspiera projekt ekologiczny „Czyste Beskidy” realizowany przez Akademię, w ramach którego odbywa się wielka akcja sprzątania górskich szlaków. - Staramy się być w mieście partnerem 360 stopni, zorientowanym na różne podmioty tworzący miejski koloryt i działające na rzecz rozwoju, ekologii czy kultury – mówi Brączek.

- Pozwala nam to na uczestnictwo w ciekawych projektach realizowanych z myślą o mieszkańcach i środowisku, ale także na inicjowanie własnych przedsięwzięć. Fakt, że możemy zawsze liczyć na miasto oraz lokalne instytucje pomaga nam z kolei w upowszechnianiu naszych inicjatyw – dodaje.

Zyskują zatem wszystkie strony. – Współpraca z miastem i instytucjami musi opierać się na zasadzie win-win. Wtedy każda ze stron będzie widziała profity, a tym samym chętniej angażowała się w takie relacje. To pozwala na efektywne realizowanie celów, ale także rozwój zarówno miasta, jak i centrum handlowego dla dobra mieszkańców – podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.