PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wydatki Polaków na święta

  • Autor: Propertynews.pl
  • 15 gru 2014 13:14

Colliers International przeprowadził ankietę badającą bożonarodzeniowe preferencje zakupowe Polaków. Badaniem objętych zostało 300 osób. Wyniki pokazują, że blisko 60 proc. respondentów wybiera zakupy w sklepach stacjonarnych, pozostali wolą sklepy internetowe. Najwięcej na prezenty wydają osoby w wieku 31-40 lat, a najmniej te w przedziale wiekowym 20-30 lat – wynika z publikacji Colliers pt. „Gorączka świątecznych zakupów”.

REKLAMA

Z badań Colliers wynika, że aż 41 proc. ankietowanych ma neutralne podejście do świątecznych zakupów. Dla 32 porc. są one przyjemnością. Większą radość z zakupów czerpią kobiety (43 proc.), podczas gdy dla mężczyzn jest to zajęcie neutralne (53 proc.). Co ciekawe, dla 35 proc. mężczyzn świąteczne zakupy to koszmar.

Proces zakupów świątecznych rozpoczyna się najczęściej 2 do 4 tygodni przed świętami. Jedynie 10 proc. ankietowanych kupuje prezenty z ponad miesięcznym wyprzedzeniem.

Najpopularniejsze upominki pochodzą z kategorii zdrowie i uroda (20 proc.), multimedia (18 proc.) oraz moda (16 proc.). Najmniejszy udział przypada na elektronikę (8 proc.) i artykuły sportowe (4 proc.).

Najpopularniejsze sklepy sieciowe, w których nabywane są prezenty to: Sephora, Douglas, Rossmann (kategoria zdrowie i uroda), Empik, Matras, Świat Książki (kategoria multimedia), H&M, Zara, Reserved, Apart, W. Kruk, Yes (kategoria moda i bizuteria), Media Markt, Saturn, RTV Euro AGD (kategoria elektronika), Decathlon, Go Sport, Sports Direct (kategoria sport), Smyk, Mothercare, Toys R Us (kategoria dzieci), Ikea, Home&You, Duka (kategoria dom).

- Zdecydowana dominacja popularnych marek może wskazywać, że w niektórych sektorach wybór wciąż jest ograniczony. Konsumenci sięgają głównie po marki ze średniej półki cenowej - komentuje Agnieszka Luścińska, analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

ajpopularniejsze serwisy internetowe w przypadku zakupów świątecznych to Allegro.pl oraz Merlin.pl. Respondenci wskazali również na takie serwisy, jak : Amazon.com, Groupon.pl, Bonito.pl.

Z przeprowadzonego przez Colliers badania wynika, że zakupy świąteczne wykonujemy w sposób przemyślany i ze sporym wyprzedzeniem czasowym. Większość konsumentów decyduje się na zakupy w tradycyjnych sklepach, w których mogą zobaczyć i dotknąć produktów.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA