PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wymyślić zakupy na nowo. Najnowsze trendy w handlu

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 24 lis 2017 14:20

Wymyślić zakupy na nowo. Najnowsze trendy w handlu Fot. Shutterstock

Nowatorskie pomysły na zakupy, nawiązanie więzi z konsumentem, ale przede wszystkim adaptacja do rzeczywistości mobilnej i cyfrowej – tym wyzwaniom muszą sprostać firmy i sieci handlowe, aby nie wypaść z gry o klienta. Ich strategie są różne, cel jeden: wyprzedzić potrzeby kupujących.

REKLAMA

Dziś proces zakupów jest wymyślany na nowo. - W przeszłości były transakcją: klient płacił i otrzymywał produkt od sprzedawcy. Obecnie składa się z trzech etapów: przed zakupami, w trakcie i po, przy czym przed i po wiążą się z aktywnościami konsumenta, na których sprzedający muszą się skupić, aby przyciągnąć klienta - diagnozuje Marija Milasevic, Senior Reasearch Analyst, Euromonitor, podczas konferencji „Retailing – new concepts and changes in response to shifting consumer’s preferences”.

Podaje przykład: w Polsce 56 proc. konsumentów preferuje zniżki i to one skłaniają ich do zakupu. Polacy wolą też kupić mniej, ale w dobrej jakości. Ponad 30 proc. kupujących idzie na zakupy z gotową listą, podobny odsetek odwiedza centra handlowe, nawet jeśli nie ma potrzeby zrobienia zakupów. - Takie zwyczaje konsumentów pokazują, że z zakupami wiąże się aktywność, spędzanie czasu, komunikacja – doświadczenie w sklepie, centrum handlowym, którym mogą pracować sprzedawcy – dodaje Marija Milasevic.

Podążanie za tym trendem się opłaca. Nowi gracze zaczynają odgrywać znaczącą rolę na rynku, zyskują popularność, innowacje sprawiają, że są bardziej konkurencyjni. Przykładem mogą być coraz wygodniejsze i szybsze opcje dostawy: jeszcze tego samego dnia, czy – jak wprowadzona w USA przez Amazon – możliwość dostarczenia przesyłki w ciągu dwóch godzin. - Wygoda jest tłem dla wszystkich zmian, dla doświadczenia i zachowania konsumentów - podsumowuje Marija Milasevic.

Zmiany budzą... zmiany

Firmy starają się wyjść naprzeciw klientom i dostosować do dynamicznych zmian na rynku konsumpcji. Chwytają się innowacyjnych pomysłów, które mają przyciągnąć uwagę kupującego i ułatwić mu doświadczenie, sprawiając jednocześnie, że będzie chciał je powtórzyć. Przykładem na to może być sieć sklepów, która wprowadza skanowanie koszyka podczas zakupów, tak aby klient nie musiał stać i czekać w kolejce – a płatność jest automatyczna.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

  • jurek 2017-11-26 18:17:53
    ja na przykład ostatnio zastanawiałem się w jaki sposób usprawnić dostarczanie paczek swoim klientom i natrafiłem na bliskapaczka.pl która umożliwia nadawanie i odbieranie przesyłek w różnych punktach. odkąd zacząłem z niej korzystać, moi klienci są bardziej zadowoleni, bo nie muszą brać wolnego i wyczekiwać na kuriera, odbierają paczkę wtedy, kiedy mają na to czas

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA