PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wyniki LPP lepsze z powodu wyższych marż i niższych kosztów

  • Autor: PAP
  • 12 maj 2015 09:46

Wyniki LPP lepsze z powodu wyższych marż i niższych kosztów

Grupa LPP miała w pierwszym kwartale 37,3 mln zł straty netto wobec spodziewanej straty na poziomie 56,5 mln zł. Analitycy wskazują na niższe od oczekiwań koszty na m kw. i nieco wyższe od zapowiadanych marże.

REKLAMA

- Wyniki LPP były lepsze do oczekiwań z powodu dwóch czynników.  Po pierwsze, marże brutto na sprzedaży były lepsze niż spółka podawała w raportach miesięcznych. Po drugie, koszty z metra spadły bardziej od oczekiwań. Oczekiwaliśmy 8 proc. spadku, a spadły o 13 proc. Spółka negocjuje niższe czynsze albo powiększa sklepy za tę samą cenę, co oznacza niższą cenę i mniejsze koszty pracowników w przeliczeniu na metr kwadratowy. Te dwa czynniki spowodowały, że spółka nie miała tak dużej straty jak rynek oczekiwał. Ten rok na pewno będzie dla LPP słabszy od poprzedniego, ale uważam, że nie musi być dużo słabszy - mówi Włodzimierz Giller, analityk DM PKO BP.

Strata netto grupy LPP, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła w pierwszym kwartale 2015 r. 37,3 mln zł wobec 14,9 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał 56,5 mln zł straty netto.

Zysk operacyjny grupy wyniósł 23,7 mln zł wobec 48,4 mln zł zysku przed rokiem. Konsensus rynkowy zakładał tymczasem stratę EBIT na poziomie 15 mln zł.

Według wyliczeń PAP EBITDA wyniosła 74,1 mln zł wobec 91,4 mln zł rok wcześniej. Rynek spodziewał się 38,1 mln zł EBITDA.

Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 543,4 mln zł wobec 537,6 mln zł rok wcześniej.

Przychody grupy wzrosły w I kw. do 1.002,6 mln zł z 945 mln zł przed rokiem (wzrost o ok. 6 proc. rdr) i były zbliżone do średniej prognoz.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych w I kwartale 2015 roku spadły o 0,7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy).

Na koniec I kw. 2015 roku Grupa LPP dysponowała 1.528 sklepami o łącznej powierzchni 747,7 tys. m kw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA