PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wyniki LPP lepsze z powodu wyższych marż i niższych kosztów

  • Autor: PAP
  • 12 maj 2015 09:46

Wyniki LPP lepsze z powodu wyższych marż i niższych kosztów

Grupa LPP miała w pierwszym kwartale 37,3 mln zł straty netto wobec spodziewanej straty na poziomie 56,5 mln zł. Analitycy wskazują na niższe od oczekiwań koszty na m kw. i nieco wyższe od zapowiadanych marże.

REKLAMA

- Wyniki LPP były lepsze do oczekiwań z powodu dwóch czynników.  Po pierwsze, marże brutto na sprzedaży były lepsze niż spółka podawała w raportach miesięcznych. Po drugie, koszty z metra spadły bardziej od oczekiwań. Oczekiwaliśmy 8 proc. spadku, a spadły o 13 proc. Spółka negocjuje niższe czynsze albo powiększa sklepy za tę samą cenę, co oznacza niższą cenę i mniejsze koszty pracowników w przeliczeniu na metr kwadratowy. Te dwa czynniki spowodowały, że spółka nie miała tak dużej straty jak rynek oczekiwał. Ten rok na pewno będzie dla LPP słabszy od poprzedniego, ale uważam, że nie musi być dużo słabszy - mówi Włodzimierz Giller, analityk DM PKO BP.

Strata netto grupy LPP, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła w pierwszym kwartale 2015 r. 37,3 mln zł wobec 14,9 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał 56,5 mln zł straty netto.

Zysk operacyjny grupy wyniósł 23,7 mln zł wobec 48,4 mln zł zysku przed rokiem. Konsensus rynkowy zakładał tymczasem stratę EBIT na poziomie 15 mln zł.

Według wyliczeń PAP EBITDA wyniosła 74,1 mln zł wobec 91,4 mln zł rok wcześniej. Rynek spodziewał się 38,1 mln zł EBITDA.

Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 543,4 mln zł wobec 537,6 mln zł rok wcześniej.

Przychody grupy wzrosły w I kw. do 1.002,6 mln zł z 945 mln zł przed rokiem (wzrost o ok. 6 proc. rdr) i były zbliżone do średniej prognoz.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych w I kwartale 2015 roku spadły o 0,7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy).

Na koniec I kw. 2015 roku Grupa LPP dysponowała 1.528 sklepami o łącznej powierzchni 747,7 tys. m kw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.