Wyniki polskich sieci handlowych rozczarowały
Według danych GUS sprzedaż detaliczna w I kw. 2014 r. wzrosła w Polsce o 1,8 proc. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Nie był to jednak dobry czas dla spożywczych sieci handlowych, spadki LfL odnotowała m.in. Biedronka i Carrefour. Sieci słabsze wyniki tłumaczą głównie przesunięciem świąt na kwiecień.
Sprzedaż Grupy Eurocash w I kwartale 2014 r. wyniosła 3,72 mld zł, co oznacza spadek rok do roku o 3,7 proc. Spadek obrotów wynika głównie z zakończenia w ubiegłym roku współpracy z siecią Stokrotka oraz efektu przesunięcia świąt wielkanocnych na II kwartał 2014.
Grupa zanotowała wyraźny wzrost sprzedaży w formatach Eurocash Cash&Carry (+9,2 proc. rok do roku), Delikatesy Centrum (+5,9 proc. głównie dzięki nowym otwarciom) oraz KDWT (+9,2 proc. m.in. w wyniku przejęć sfinalizowanych w 2013 r.).
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Handlowej Czerwona Torebka wyniosły w I kwartale 2014 roku 64 mln zł, co w porównaniu do 18 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku oznacza ponad trzykrotny wzrost. Jak informuje spółka, jest on wynikiem prowadzenia działalności w trzech formatach handlowych: dyskontowym, convenience oraz e-commerce.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.