PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wyniki Redanu w okresie wiosenno-letnim mogą być gorsze od wcześniejszych oczekiwań

  • Autor: PAP
  • 14 maj 2013 15:10

Redan widzi niedopasowanie swojej kolekcji wiosenno-letniej do oczekiwań klientów i spodziewa się, że wyniki w okresie drugiego i trzeciego kwartału będą gorsze od wcześniejszych oczekiwań - poinformował na konferencji wiceprezes Redanu, Bogusz Kruszyński.

REKLAMA

"W marcu, a szczególnie w kwietniu wyraźnie widać, że kolekcja na sezon wiosna/lato 2013 nie jest dobrze dopasowana do obecnych warunków rynkowych. Klienci oczekują przede wszystkim niskich cen i jakość ma dla nich drugorzędne znaczenie. Nasze niedopasowanie powoduje, że sprzedaż części modowej jest obecnie we wszystkich kanałach niższa od naszych oczekiwań" - powiedział Kruszyński.

"Odwrócenia tej tendencji spodziewamy się, gdy do sklepów wejdzie kolekcja jesienno-zimowa" - dodał.

W I kwartale sprzedaż w segmencie modowym Redanu wzrosła o 20,7 proc. do 52,3 mln zł. Spadła jednak marża handlowa. Wyniosła ona 43,4 proc. w porównaniu z 50,3 proc. rok wcześniej.

"Kwartał był zupełnie inny pod względem struktury sprzedaży i marż niż w 2012 roku - dużo większy udział stanowiła kolekcja jesienno-zimowa. Wszystko przez utrzymującą się złą pogodę" - powiedział Kruszyński.

Strata brutto segmentu modowego w pierwszym kwartale wyniosła 0,3 mln zł, wobec 2,1 mln zł w pierwszym kwartale 2012 roku.

Redan w pierwszym kwartale kontynuował prace nad strukturą sprzedaży w segmencie modowym. Spółka zamknęła sześć nierentownych sklepów własnych i zamieniła pięć kolejnych na placówki franczyzowe. Na drugi kwartał Redan planuje siedem kolejnych zamknięć, chce też nadal zamieniać sklepy własne na franczyzę.

Spółka zamierza kontynuować rozwój sieci sklepów w Rosji.

"W Rosji chcemy rosnąć. Ciężko o wzrost będzie na Ukrainie, gdzie mamy już duży udział rynkowy i niespecjalnie jest gdzie otwierać nowe sklepy" - powiedział wiceprezes.

Sprzedaż internetowa Redanu w pierwszym kwartale odpowiadała za 15 proc. przychodów grupy. Ten udział ma w kolejnych okresach rosnąć.

"Widzimy duże możliwości stojące przed e-commerce. Dlatego pracujemy nad uruchomieniem nowej platformy na rynek krajowy, chcemy też rozpocząć w tym kwartale sprzedaż internetową w Rosji" - powiedział wiceprezes.

"W tym kanale sprzedażowym uzyskujemy obecnie najlepsze marże" - dodał.

Redan rozmawia z zagranicznymi sklepami multibrandowymi, w których chciałby sprzedawać swoje produkty.

"Kierujemy uwagę na Europę Południową. Już jesteśmy obecnie w kilku miejscach, ale chcemy by skala tej działalności rosła" - powiedział Kruszyński.

SEGMENT DYSKONTOWY MA POPRAWIĆ WYNIK NETTO W TYM ROKU

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.