PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wyniki Redanu w okresie wiosenno-letnim mogą być gorsze od wcześniejszych oczekiwań

  • Autor: PAP
  • 14 maj 2013 15:10

Redan widzi niedopasowanie swojej kolekcji wiosenno-letniej do oczekiwań klientów i spodziewa się, że wyniki w okresie drugiego i trzeciego kwartału będą gorsze od wcześniejszych oczekiwań - poinformował na konferencji wiceprezes Redanu, Bogusz Kruszyński.

REKLAMA

"W marcu, a szczególnie w kwietniu wyraźnie widać, że kolekcja na sezon wiosna/lato 2013 nie jest dobrze dopasowana do obecnych warunków rynkowych. Klienci oczekują przede wszystkim niskich cen i jakość ma dla nich drugorzędne znaczenie. Nasze niedopasowanie powoduje, że sprzedaż części modowej jest obecnie we wszystkich kanałach niższa od naszych oczekiwań" - powiedział Kruszyński.

"Odwrócenia tej tendencji spodziewamy się, gdy do sklepów wejdzie kolekcja jesienno-zimowa" - dodał.

W I kwartale sprzedaż w segmencie modowym Redanu wzrosła o 20,7 proc. do 52,3 mln zł. Spadła jednak marża handlowa. Wyniosła ona 43,4 proc. w porównaniu z 50,3 proc. rok wcześniej.

"Kwartał był zupełnie inny pod względem struktury sprzedaży i marż niż w 2012 roku - dużo większy udział stanowiła kolekcja jesienno-zimowa. Wszystko przez utrzymującą się złą pogodę" - powiedział Kruszyński.

Strata brutto segmentu modowego w pierwszym kwartale wyniosła 0,3 mln zł, wobec 2,1 mln zł w pierwszym kwartale 2012 roku.

Redan w pierwszym kwartale kontynuował prace nad strukturą sprzedaży w segmencie modowym. Spółka zamknęła sześć nierentownych sklepów własnych i zamieniła pięć kolejnych na placówki franczyzowe. Na drugi kwartał Redan planuje siedem kolejnych zamknięć, chce też nadal zamieniać sklepy własne na franczyzę.

Spółka zamierza kontynuować rozwój sieci sklepów w Rosji.

"W Rosji chcemy rosnąć. Ciężko o wzrost będzie na Ukrainie, gdzie mamy już duży udział rynkowy i niespecjalnie jest gdzie otwierać nowe sklepy" - powiedział wiceprezes.

Sprzedaż internetowa Redanu w pierwszym kwartale odpowiadała za 15 proc. przychodów grupy. Ten udział ma w kolejnych okresach rosnąć.

"Widzimy duże możliwości stojące przed e-commerce. Dlatego pracujemy nad uruchomieniem nowej platformy na rynek krajowy, chcemy też rozpocząć w tym kwartale sprzedaż internetową w Rosji" - powiedział wiceprezes.

"W tym kanale sprzedażowym uzyskujemy obecnie najlepsze marże" - dodał.

Redan rozmawia z zagranicznymi sklepami multibrandowymi, w których chciałby sprzedawać swoje produkty.

"Kierujemy uwagę na Europę Południową. Już jesteśmy obecnie w kilku miejscach, ale chcemy by skala tej działalności rosła" - powiedział Kruszyński.

SEGMENT DYSKONTOWY MA POPRAWIĆ WYNIK NETTO W TYM ROKU

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA