PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wyniki Redanu w okresie wiosenno-letnim mogą być gorsze od wcześniejszych oczekiwań

  • Autor: PAP
  • 14 maj 2013 15:10

Redan widzi niedopasowanie swojej kolekcji wiosenno-letniej do oczekiwań klientów i spodziewa się, że wyniki w okresie drugiego i trzeciego kwartału będą gorsze od wcześniejszych oczekiwań - poinformował na konferencji wiceprezes Redanu, Bogusz Kruszyński.

REKLAMA

"W marcu, a szczególnie w kwietniu wyraźnie widać, że kolekcja na sezon wiosna/lato 2013 nie jest dobrze dopasowana do obecnych warunków rynkowych. Klienci oczekują przede wszystkim niskich cen i jakość ma dla nich drugorzędne znaczenie. Nasze niedopasowanie powoduje, że sprzedaż części modowej jest obecnie we wszystkich kanałach niższa od naszych oczekiwań" - powiedział Kruszyński.

"Odwrócenia tej tendencji spodziewamy się, gdy do sklepów wejdzie kolekcja jesienno-zimowa" - dodał.

W I kwartale sprzedaż w segmencie modowym Redanu wzrosła o 20,7 proc. do 52,3 mln zł. Spadła jednak marża handlowa. Wyniosła ona 43,4 proc. w porównaniu z 50,3 proc. rok wcześniej.

"Kwartał był zupełnie inny pod względem struktury sprzedaży i marż niż w 2012 roku - dużo większy udział stanowiła kolekcja jesienno-zimowa. Wszystko przez utrzymującą się złą pogodę" - powiedział Kruszyński.

Strata brutto segmentu modowego w pierwszym kwartale wyniosła 0,3 mln zł, wobec 2,1 mln zł w pierwszym kwartale 2012 roku.

Redan w pierwszym kwartale kontynuował prace nad strukturą sprzedaży w segmencie modowym. Spółka zamknęła sześć nierentownych sklepów własnych i zamieniła pięć kolejnych na placówki franczyzowe. Na drugi kwartał Redan planuje siedem kolejnych zamknięć, chce też nadal zamieniać sklepy własne na franczyzę.

Spółka zamierza kontynuować rozwój sieci sklepów w Rosji.

"W Rosji chcemy rosnąć. Ciężko o wzrost będzie na Ukrainie, gdzie mamy już duży udział rynkowy i niespecjalnie jest gdzie otwierać nowe sklepy" - powiedział wiceprezes.

Sprzedaż internetowa Redanu w pierwszym kwartale odpowiadała za 15 proc. przychodów grupy. Ten udział ma w kolejnych okresach rosnąć.

"Widzimy duże możliwości stojące przed e-commerce. Dlatego pracujemy nad uruchomieniem nowej platformy na rynek krajowy, chcemy też rozpocząć w tym kwartale sprzedaż internetową w Rosji" - powiedział wiceprezes.

"W tym kanale sprzedażowym uzyskujemy obecnie najlepsze marże" - dodał.

Redan rozmawia z zagranicznymi sklepami multibrandowymi, w których chciałby sprzedawać swoje produkty.

"Kierujemy uwagę na Europę Południową. Już jesteśmy obecnie w kilku miejscach, ale chcemy by skala tej działalności rosła" - powiedział Kruszyński.

SEGMENT DYSKONTOWY MA POPRAWIĆ WYNIK NETTO W TYM ROKU

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA