PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wyprzedaże coraz krótsze

  • Autor: propertynews.pl
  • 13 lip 2016 12:51

Wyprzedaże coraz krótsze fot. Shutterstock

W blisko 500 centrach handlowych w Polsce trwają właśnie letnie wyprzedaże. Jednak sezon letnich przecen z roku na rok jest coraz krótszy - zauważają eksperci rynku retail.

REKLAMA

Jeszcze 5 lat temu przeceny trwały od końca czerwca do końca sierpnia i miały charakter progresywny. Sklepy kusiły najpierw obniżkami rzędu -30 proc, -50 proc., w szczycie sezonu obniżając ceny nawet o -70 proc.

Dziś wyprzedaże zaczynają się nawet w połowie czerwca i maksymalnie trwają do końca lipca, są także zdecydowanie mniej rozwojowe. Większość handlowców już na wstępie daje przeceny zaczynające się od -50 proc. i utrzymuje je niezmienione do końca trwania sezonu wyprzedaży.

- Wiele sklepów rezygnuje z wielotygodniowego maratonu przecen i kolejnych odsłon akcji rabatowych. Dziś coraz częściej praktykuje się szybką rozgrywkę i wysoką zachętę do kupowania. Towar przeceniany jest z dnia na dzień i to od razu na poziomie -40 proc., -50 proc., czyli do poziomu, który kiedyś obowiązywał w połowie sezonu - mówi Violetta Dziubin, marketing manager Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

Więcej wyprzedaży w ciągu roku

Przyczyn pośpiechu handlowców jest kilka. Po pierwsze krótsze wyprzedaże gwarantują sklepom możliwość szybszego zluzowania magazynów i wprowadzenia do sprzedaży kolekcji pre-fall, która stopniowo pojawiają się już w czasie trwania wyprzedaży. Te ostatnie cieszą się coraz większym zainteresowaniem kupujących, różnicując także asortyment sklepu przed wprowadzeniem pełnej jesienno-zimowej kolekcji.

Po drugie zmianom uległ kalendarz handlowy, zwłaszcza w odzieżowych "sieciówkach". Do niedawna w ciągu roku dominowały dwie duże akcje wyprzedażowe - jedna w sezonie letnim, druga w sezonie zimowym. Dziś większość sklepów organizuje tzw. "mid-season sale", czyli wyprzedaże między sezonami np. w maju i listopadzie.

Przeceny obejmują w tym przypadku kolekcje wprowadzone wiosną i późnym latem, a same wyprzedaże robią odpowiednio miejsce dla kolekcji letnich i zimowych, a także dla coraz popularniejszych kolekcji "cruise", pojawiających się na przełomie wiosny i lata oraz jesieni i zimy.

- W sklepach panuje coraz większa rotacja towaru. Mało która marka odzieżowa, zwłaszcza sieciowa, decyduje się dziś na utrzymywanie przez 6 miesięcy tej samej kolekcji. Taka oferta nudzi klienta i zniechęca do zakupów. W efekcie zamiast 2 kolekcji tj. wiosna-lato i jesień-zima, mamy dziś nawet od 4 do 6 kolekcji rocznie plus dodatkowe linie, jakie pojawiają się w różnych sezonach - mówi przedstawicielka Galerii Jurajskiej.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA