PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wyprzedaże coraz krótsze

  • Autor: propertynews.pl
  • 13 lip 2016 12:51

Wyprzedaże coraz krótsze fot. Shutterstock

W blisko 500 centrach handlowych w Polsce trwają właśnie letnie wyprzedaże. Jednak sezon letnich przecen z roku na rok jest coraz krótszy - zauważają eksperci rynku retail.

REKLAMA

Jeszcze 5 lat temu przeceny trwały od końca czerwca do końca sierpnia i miały charakter progresywny. Sklepy kusiły najpierw obniżkami rzędu -30 proc, -50 proc., w szczycie sezonu obniżając ceny nawet o -70 proc.

Dziś wyprzedaże zaczynają się nawet w połowie czerwca i maksymalnie trwają do końca lipca, są także zdecydowanie mniej rozwojowe. Większość handlowców już na wstępie daje przeceny zaczynające się od -50 proc. i utrzymuje je niezmienione do końca trwania sezonu wyprzedaży.

- Wiele sklepów rezygnuje z wielotygodniowego maratonu przecen i kolejnych odsłon akcji rabatowych. Dziś coraz częściej praktykuje się szybką rozgrywkę i wysoką zachętę do kupowania. Towar przeceniany jest z dnia na dzień i to od razu na poziomie -40 proc., -50 proc., czyli do poziomu, który kiedyś obowiązywał w połowie sezonu - mówi Violetta Dziubin, marketing manager Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

Więcej wyprzedaży w ciągu roku

Przyczyn pośpiechu handlowców jest kilka. Po pierwsze krótsze wyprzedaże gwarantują sklepom możliwość szybszego zluzowania magazynów i wprowadzenia do sprzedaży kolekcji pre-fall, która stopniowo pojawiają się już w czasie trwania wyprzedaży. Te ostatnie cieszą się coraz większym zainteresowaniem kupujących, różnicując także asortyment sklepu przed wprowadzeniem pełnej jesienno-zimowej kolekcji.

Po drugie zmianom uległ kalendarz handlowy, zwłaszcza w odzieżowych "sieciówkach". Do niedawna w ciągu roku dominowały dwie duże akcje wyprzedażowe - jedna w sezonie letnim, druga w sezonie zimowym. Dziś większość sklepów organizuje tzw. "mid-season sale", czyli wyprzedaże między sezonami np. w maju i listopadzie.

Przeceny obejmują w tym przypadku kolekcje wprowadzone wiosną i późnym latem, a same wyprzedaże robią odpowiednio miejsce dla kolekcji letnich i zimowych, a także dla coraz popularniejszych kolekcji "cruise", pojawiających się na przełomie wiosny i lata oraz jesieni i zimy.

- W sklepach panuje coraz większa rotacja towaru. Mało która marka odzieżowa, zwłaszcza sieciowa, decyduje się dziś na utrzymywanie przez 6 miesięcy tej samej kolekcji. Taka oferta nudzi klienta i zniechęca do zakupów. W efekcie zamiast 2 kolekcji tj. wiosna-lato i jesień-zima, mamy dziś nawet od 4 do 6 kolekcji rocznie plus dodatkowe linie, jakie pojawiają się w różnych sezonach - mówi przedstawicielka Galerii Jurajskiej.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA