PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wyścig na outlety

  • Autor: propertynews.pl
  • 19 kwi 2017 10:08

Wyścig na outlety Wojciech Cieślak, prezes zarządu The Blue Ocean Investment Group

Fala inwestycji rozpoczęła się kilkanaście lat temu od pierwszych outletów Fashion House i projektów firmy Neinver. Wtedy stawiano na Warszawę, Poznań czy Wrocław. Powstała również inwestycja w Szczecinie i pod Łodzią. Ten sektor dopiero się jednak rozkręca
– mówi nam Wojciech Cieślak, prezes zarządu The Blue Ocean Investment Group.

REKLAMA

Skąd ten boom?

Dziś deweloperzy wręcz ścigają się o to, kto zrealizuje swój projekt jako pierwszy. Uruchomiono dwa outlety w Białymstoku, powstał nowy projekt w Lublinie, a kolejny jest na etapie realizacji. W planach są dwa centra w Rzeszowie, powstaną również inwestycje w Bydgoszczy czy Toruniu…

Po pierwsze sieci handlowe chcą pozbywać się niesprzedanych towarów. Najlepszym wyborem są właśnie sklepy outletowe. Sieci stosują tu specjalne wyliczenia, które określają, ile takich punktów potrzebują. Dla jednych jest to jeden outlet na trzydzieści sklepów tradycyjnych, dla innych jeden na sześćdziesiąt.

Jest także drugi powód. Polacy po prostu polubili outlety. Jesteśmy narodem, który lubi kupować dobrą jakość w rozsądnej cenie. Dlatego wszystkie outlety, które do tej pory powstały, bardzo dobrze funkcjonują. Przykładowo, w Warszawie są aż trzy. Każdy ma wysokie obroty, najemcy są zadowoleni, a klienci tłumnie przyjeżdżają. Zresztą, trend ten nie jest charakterystyczny tylko dla Polski. Outlety intensywnie rozwijają się w Europie Zachodniej. Powstaje ich bardzo dużo w Niemczech, we Włoszech czy w Hiszpanii. Również tam traktowane są jako trzeci kanał dystrybucji uzupełniający ofertę sieci.

Dostrzegliście potencjał Górnego Śląska...

Olbrzymi potencjał dostrzegliśmy na Górnym Śląsku. Dawne województwo katowickie, które jest wyznacznikiem przy wyliczaniu strefy oddziaływania potencjalnego centrum handlowego, to około 2,5 mln ludzi. Dziś w aglomeracji działa tylko jeden outlet. Jest on zlokalizowany w jego wschodniej części, w niezbyt dogodnej lokalizacji jeśli chodzi o dojazd z takich miast, jak Gliwice czy Tarnowskie góry. Ponadto rejon ten od zawsze był mentalnie podzielony na Górny Śląsk i Zagłębie. Istniejący outlet działa w Sosnowcu czyli w Zagłębiu.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA