PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Wyzwanie to zdolności do szybkiej adaptacji

Wyzwanie to zdolności do szybkiej adaptacji
Hadley Dean, prezes zarządu EPP
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 07 lut 2019 08:34

Wiosną zostanie otwarta jedna z ostatnich galerii handlowych w najbliższych latach. W dużych miastach nie ma już miejsca na nowe obiekty. -  Wyzwaniem dla sektora nieruchomości handlowych jest dziś zachowanie zdolności do szybkiej adaptacji – mówi w rozmowie z PropertyNews.pl Hadley Dean, prezes zarządu EPP.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 07 lut 2019 08:34

Z danych Cushman & Wakefield  wynika, że 600 tys. mkw. powierzchni handlowej jest obecnie w trakcie budowy lub ma ważne pozwolenie na budowę. Prawie 75 proc. tej wartości planowane jest do otwarcia do końca 2019 roku. Największym budowanym obecnie obiektem jest Galeria Młociny w Warszawie  z planowanym terminem realizacji na kwiecień 2019 r.

- Uważam, że największym pojedynczym wyzwaniem dla sektora nieruchomości handlowych jest dziś zachowanie zdolności do szybkiej adaptacji. Polski rynek rozwija się w takim tempie, że kluczowa jest właśnie ta cecha, rozumiana jako proces kształtowania własnej oferty i umiejętność dostosowania jej do zmieniających się gustów, trendów i technologii – mówi Hadley Dean, prezes zarządu EPP.

- Galeria Młociny, nasza inwestycja w Warszawie, która już wkrótce zostanie otwarta, powstała przy uwzględnieniu takiego właśnie podejścia – dodaje.

Galeria Młociny  w bezpośrednim sąsiedztwie stacji Metro Młociny. Inwestorami Galerii Młociny są spółki EPP (70 proc. udziałów) i Echo Investment (30 proc. udziałów). Docelowo kompleksem zarządzać będzie EPP. Echo Investment odpowiada natomiast całościowo za proces deweloperski i najem.

- Galeria Młociny będzie oferować bogaty pakiet przeżyć, nie tylko pod względem zakupowym. Goście znajdą tam m.in. wyjątkową  ofertę restauracyjną, odwiedzą ogród na dachu, czy udadzą się do pierwszego w tej okolicy kina. Poszerzenie zakazu handlu w niedzielę nie będzie miało praktycznie żadnego wpływu, ponieważ konsumenci będą po prostu robić zakupy w inne dni – dodaje Hadley Dean.

Z danych Cushman & Wakefield wynika, że w 2018 roku otwarto łącznie ponad 360 tys. mkw. powierzchni handlowej w 27 nowych obiektach, z czego 12 zasiliło rynki mniejszych miast i miejscowości o populacji poniżej 100 tys. mieszkańców. Nasycenie powierzchnią handlową jest tam wciąż niższe niż w średnich i dużych miastach, a mniejsza konkurencja ze strony istniejących obiektów handlowych i wysoki potencjał zakupowy mieszkańców decydują o atrakcyjności tych lokalizacji. Dodatkowo około 60 tys. mkw. dostarczono w ramach rozbudowy istniejących centrów i parków handlowych.

- Rozwijająca się klasa średnia pozostanie głównym przyczynkiem do gospodarczego sukcesu Polski, wpływającym na koniunkturę i pokaźne obroty sektora handlu detalicznego. Stały wzrost poziomu dochodów, paliwo napędowe polskiej gospodarki, będzie wciąż sprzyjać wzrostowi obrotów i liczby gości odwiedzających nasze galerie. Siła nabywcza polskich konsumentów, obecnie kształtująca się na poziomie jednej trzeciej wartości w Niemczech, nadal będzie się wzmacniać – mówi Hadley Dean.

- Polska pod względem rozwoju sektora handlu detalicznego utrzyma swoją pozycję na czele europejskiego rankingu atrakcyjność inwestycyjnej dla globalnych graczy i marek – dodaje.

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.38.5
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
REKLAMA

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.