PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wzrosły zyski LPP w III kwartale

  • Autor: PAP
  • 12 lis 2013 09:44

Wzrosły zyski LPP w III kwartale

Zysk netto grupy LPP, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w trzecim kwartale 2013 roku wyniósł 110,5 mln zł wobec 94,2 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być o 12 proc. niższy od konsensusu zakładającego zysk na poziomie 125,5 mln zł.

REKLAMA

Zysk operacyjny w III kwartale wyniósł 167,4 mln zł wobec 113,3 mln zł przed rokiem i był prawie 3 proc. wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 162,8 mln zł EBIT.

Przychody grupy wyniosły w III kwartale 1.107 mln zł (wzrost o 31 proc. rdr), zgodnie z konsensusem na poziomie 1.099 mln zł.

"W okresie sprawozdawczym GK LPP osiagnęła bardzo dobre wyniki operacyjne. Wzrost sprzedaży i zysku operacyjnego przekroczył tempo rozwoju sieci sprzedaży. Bardzo duży przyrost powierzchni handlowej (aż o 31 proc.) nie wpłynął negatywnie na rentowność operacyjną. Wysokie wartości sprzedaży osiągnięte we wrześniu były spowodowane dobrą oceną kolekcji jesiennych przez klientów a także korzystnymi warunkami atmosferycznymi (stosunkowo niskie temperatury). Niestety, bardzo wysokie, ujemne różnice kursowe (32 mln zł w III kwartale), głównie o charakterze statystycznym, wpłynęły negatywnie na wynik netto" - podała spółka w komentarzu do wyników.

Po trzech kwartałach 2013 roku zysk netto grupy, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wzrósł do 249,5 mln zł z 205,3 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 354,2 mln zł wobec 269,3 mln zł przed rokiem, a przychody wzrosły do 2,85 mld zł z 2,26 mld zł po trzech kwartałach 2012 r.

W trzecim kwartale 2013 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokosci 544 mln zł, zaś w placówkach Cropp Town w wysokości 193 mln zł. Sprzedaż w sklepach House wyniosła 145 mln zł, w sklepach Mohito 122 mln zł, a w salonach nowej marki Sinsay 22 mln zł.

W trzecim kwartale 2013 roku powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 19,7 tys. m kw. Na koniec września 2013 roku GK LPP dysponowała 1.213 sklepami o łącznej powierzchni 516,6 tys. m kw.

LPP podało, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w III kwartale 2013 roku o 14 proc., zaś od początku roku o 7,8 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy).

Zysk brutto na sprzedaży wyniósł w III kwartale 636,4 mln zł wobec 466,2 mln zł rok wcześniej.

Grupa podała w raporcie, że łącznie w tym roku planowane jest zwiększenie powierzchni sieci sklepów o około 37 proc. do ok. 590 tys. m2, a według wstępnych założeń w 2014 roku powierzchnia handlowa wzrośnie o kolejne 25-30 proc. Celem grupy jest utrzymanie kosztów funkcjonowania na niskim poziomie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.