PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wzrost rentowności sklepów sieci Stokrotka

  • dlahandlu.pl
  • 14 lis 2014 10:54

Wzrost rentowności sklepów sieci Stokrotka

Sieć Stokrotka na koniec trzeciego kwartału 2014 r. tworzyło 246 sklepów detalicznych w porównaniu do 204 na koniec trzeciego kwartału 2013 r. W trzecim kwartale 2014 r. otwarto 6 nowych sklepów: 4 sklepy własne i 2 sklepy franczyzowe, natomiast 1 sklep własny został zamknięty.

REKLAMA

Rentowność sklepów Stokrotka na poziomie EBITDA z uwzględnieniem kosztów logistyki (wyliczona dla tej samej bazy sklepów) jest wyższa niż w roku ubiegłym. EBITDA za trzy kwartały 2014 r. jest o 7,3 mln zł i 0,7 p.p. wyższa niż okresie porównywalnym. Wzrost rentowności sklepów to efekt poprawy warunków zakupu towarów. Wskaźnik kosztów centrali (odniesiony do przychodów ze sprzedaży) miał tendencję wzrostową w okresie od trzeciego kwartału 2013 r. do pierwszego kwartału 2014 r., a więc w okresie wdrażania własnej logistyki i realizacji nowych projektów z nią związanych. Od drugiego kwartału 2014 r. wskaźnik ten ma już tendencję spadkową. Wskaźnik kosztów marketingu (odniesiony do przychodów ze sprzedaży) utrzymuje się na stabilnym poziomie, z okresowymi odchyleniami ( trzeci kwartał 2013 r. i trzeci kwartał 2014 r).

Źródła poprawy efektywności segmentu detalicznego w następnych okresach firma upatruje m.in. we wzroście wydajności pracowników logistyki,  rozłożeniu kosztów stałych logistyki na większą ilość dystrybuowanego towaru, wzroście efektywności transportu pomiędzy centrum dystrybucji a magazynami regionalnymi, ograniczeniu strat i niedoborów towarów i opakowań na magazynach i w sklepach, optymalizacji poziomu zapasów towarów, a także dalszym obniżeniu kosztów centrali segmentu i poprawie warunków handlowych zakupu towarów. 

Istotny wpływ miało także zwiększenie udziału w sprzedaży i rentowności towarów „marki własnej", poprawa indeksu cenowego oferowanych towarów,  obniżenie wagi wskaźnika kosztów marketingu w stosunku do przychodów oraz wzrost wydajności pracowników sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.