Wzrost rentowności sklepów sieci Stokrotka

Sieć Stokrotka na koniec trzeciego kwartału 2014 r. tworzyło 246 sklepów detalicznych w porównaniu do 204 na koniec trzeciego kwartału 2013 r. W trzecim kwartale 2014 r. otwarto 6 nowych sklepów: 4 sklepy własne i 2 sklepy franczyzowe, natomiast 1 sklep własny został zamknięty.
Rentowność sklepów Stokrotka na poziomie EBITDA z uwzględnieniem kosztów logistyki (wyliczona dla tej samej bazy sklepów) jest wyższa niż w roku ubiegłym. EBITDA za trzy kwartały 2014 r. jest o 7,3 mln zł i 0,7 p.p. wyższa niż okresie porównywalnym. Wzrost rentowności sklepów to efekt poprawy warunków zakupu towarów. Wskaźnik kosztów centrali (odniesiony do przychodów ze sprzedaży) miał tendencję wzrostową w okresie od trzeciego kwartału 2013 r. do pierwszego kwartału 2014 r., a więc w okresie wdrażania własnej logistyki i realizacji nowych projektów z nią związanych. Od drugiego kwartału 2014 r. wskaźnik ten ma już tendencję spadkową. Wskaźnik kosztów marketingu (odniesiony do przychodów ze sprzedaży) utrzymuje się na stabilnym poziomie, z okresowymi odchyleniami ( trzeci kwartał 2013 r. i trzeci kwartał 2014 r).
Źródła poprawy efektywności segmentu detalicznego w następnych okresach firma upatruje m.in. we wzroście wydajności pracowników logistyki, rozłożeniu kosztów stałych logistyki na większą ilość dystrybuowanego towaru, wzroście efektywności transportu pomiędzy centrum dystrybucji a magazynami regionalnymi, ograniczeniu strat i niedoborów towarów i opakowań na magazynach i w sklepach, optymalizacji poziomu zapasów towarów, a także dalszym obniżeniu kosztów centrali segmentu i poprawie warunków handlowych zakupu towarów.
Istotny wpływ miało także zwiększenie udziału w sprzedaży i rentowności towarów „marki własnej", poprawa indeksu cenowego oferowanych towarów, obniżenie wagi wskaźnika kosztów marketingu w stosunku do przychodów oraz wzrost wydajności pracowników sklepów.

- EUR 0,14% 4,17 zł
- CHF 0,14% 3,48 zł
- USD 0,56% 3,39 zł
-
09:33
Gemini Park Tychy stawia na strefyi relaksu
-
09:09
Nowy najemca w Parku Logicor Łazy
-
08:16
Policja interweniowała w Posnanii
-
08:01
Nie taki zakaz handlu straszny
-
07:50
Młodego Miasta Gdańsk nie będzie?
-
07:41
Kolejka chętnych na budowę drogi do lotniska Katowice
-
07:34
LPP i CCC poszybują
-
07:32
Właściciel marki Pepco ma kłopoty?
-
07:22
Kolejny Auchan na stołecznej mapie
-
ŚR 10:40
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
Panattoni bije rekordy z Leroy Merlin. Budują największy magazyn w Polsce
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
Hotelarze na zakupach
-
Ponad 80 marek i 41 tys. mkw. w sercu miasta. Oto nowa Galeria Centrum
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
Chińska sieć hotelowa rusza na podbój Europy
-
State Street bierze cały biurowiec. To tylko zaostrza apetyt Ghelamco na Kraków
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Atrium Centrum w nowej odsłonie
-
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Dobre prognozy dla TXM, słabsze dla Gino Rossi i Monnari
-
3
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
4
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
5
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
6
Chcemy być w stolicach świata mody
-
7
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
8
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
9
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
10
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!