PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wzrost rentowności sklepów sieci Stokrotka

  • dlahandlu.pl
  • 14 lis 2014 10:54

Wzrost rentowności sklepów sieci Stokrotka

Sieć Stokrotka na koniec trzeciego kwartału 2014 r. tworzyło 246 sklepów detalicznych w porównaniu do 204 na koniec trzeciego kwartału 2013 r. W trzecim kwartale 2014 r. otwarto 6 nowych sklepów: 4 sklepy własne i 2 sklepy franczyzowe, natomiast 1 sklep własny został zamknięty.

REKLAMA

Rentowność sklepów Stokrotka na poziomie EBITDA z uwzględnieniem kosztów logistyki (wyliczona dla tej samej bazy sklepów) jest wyższa niż w roku ubiegłym. EBITDA za trzy kwartały 2014 r. jest o 7,3 mln zł i 0,7 p.p. wyższa niż okresie porównywalnym. Wzrost rentowności sklepów to efekt poprawy warunków zakupu towarów. Wskaźnik kosztów centrali (odniesiony do przychodów ze sprzedaży) miał tendencję wzrostową w okresie od trzeciego kwartału 2013 r. do pierwszego kwartału 2014 r., a więc w okresie wdrażania własnej logistyki i realizacji nowych projektów z nią związanych. Od drugiego kwartału 2014 r. wskaźnik ten ma już tendencję spadkową. Wskaźnik kosztów marketingu (odniesiony do przychodów ze sprzedaży) utrzymuje się na stabilnym poziomie, z okresowymi odchyleniami ( trzeci kwartał 2013 r. i trzeci kwartał 2014 r).

Źródła poprawy efektywności segmentu detalicznego w następnych okresach firma upatruje m.in. we wzroście wydajności pracowników logistyki,  rozłożeniu kosztów stałych logistyki na większą ilość dystrybuowanego towaru, wzroście efektywności transportu pomiędzy centrum dystrybucji a magazynami regionalnymi, ograniczeniu strat i niedoborów towarów i opakowań na magazynach i w sklepach, optymalizacji poziomu zapasów towarów, a także dalszym obniżeniu kosztów centrali segmentu i poprawie warunków handlowych zakupu towarów. 

Istotny wpływ miało także zwiększenie udziału w sprzedaży i rentowności towarów „marki własnej", poprawa indeksu cenowego oferowanych towarów,  obniżenie wagi wskaźnika kosztów marketingu w stosunku do przychodów oraz wzrost wydajności pracowników sklepów.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA