PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Wzrost za wzrostem. LPP bije rekordy

Wzrost za wzrostem. LPP bije rekordy
mat.pras.
  • Autor: wnp.pl
  • Dodano: 11 kwi 2019 09:35

Rosnące przychody, wyższy zysk operacyjny i zysk netto - LPP pobiła kolejne rekordy. W tym roku odzieżowy potentat zamelduje się na kolejnych dwóch rynkach.

- Gdy przed rokiem oddawałem w wasze ręce raport finansowy LPP, informując, że 2017 rok był najlepszym w historii naszej spółki, wiedziałem, że dużym wyzwaniem będzie powtórzenie takich rezultatów w kolejnym roku. Z tym większym zadowoleniem mogę państwu przekazać, że tak ambitny plan udało się nam osiągnąć po raz kolejny z rzędu. Rok 2018 z całą pewnością możemy zaliczyć do udanych, bowiem nasza sprzedaż przewyższyła poziom ubiegłoroczny aż o 14 proc. i zamknęła się wynikiem na poziomie ponad 8 mld zł – napisał w liście do akcjonariuszy prezes firmy, Marek Piechocki.

Miniony rok stał pod znakiem dalszej ekspansji polskiej odzieżowej firmy. Marki LPP zadebiutowały na trzech kolejnych rynkach – w Izraelu, Słowenii oraz Kazachstanie. Zwłaszcza na tym pierwszym rynku firma odniosła sukces, czego potwierdzeniem ma być otwarcie w tym roku kolejnych salonów spółki.

Zresztą LPP chce podbić rynki kolejnych krajów. Na celowniku są Bośnia i Hercegowina oraz Finlandia. Jeśli te plany się ziszczą, oznaczać to będzie, że kolekcje marek LPP dostępne już będą na 25 rynkach Europy, Azji i Afryki.

Przed firmą jednak kolejne wyzwania. - W 2018 roku, jako pierwsza polska firma i jedna z nielicznych na świecie, podjęliśmy decyzję o wdrożeniu technologii RFID, która już niebawem pozwoli nam jeszcze efektywniej prowadzić naszą działalność, a przy tym lepiej poznawać potrzeby i oczekiwania naszych klientów – zapowiada prezes Piechocki.

RFID (z ang. Radio Frequency Identification) jest technologią, która pozwala bezprzewodowo identyfikować prawie każdy obiekt, za pomocą danych przesyłanych za pośrednictwem fal radiowych.

W projekty IT i e-commerce dla LPP zaangażowanych jest dziś aż 350 osób. Większość rozwiązań informatycznych firma tworzy we własnym zakresie.

Jak to ważny segment działań odzieżowej firmy, mogą świadczyć trzycyfrowe wzrosty sprzedaży internetowej, która w minionym roku wyniosła 712 mln zł, tj. ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem.

Jakie więc były wyniki firmy?

Przychody netto ze sprzedaży sięgnęły niemal 8,05 mld zł i były wyższe o ponad miliard złotych w porównaniu z rokiem 2017. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł ponad 756 mln zł i był o 178 mln zł wyższy niż w roku 2017.

Akcjonariusze spółki mogą cieszyć się z rosnącego zysku netto firmy. Wyniósł on w omawianym okresie 505 mln zł i był wyższy o niespełna 65 mln zł w porównaniu z rokiem 2017.

LPP to przedsiębiorstwo odzieżowe zajmujące się projektowaniem, produkcją i dystrybucją odzieży, mające w swoim takie marki jak Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. Firma na rynku działa od 28 lat. Od 201 roku jej akcje notowane są na giełdzie.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • kamil 2019-04-11 12:58:58
    Wyniki robią wrażenie. Powinny systematycznie rosnąć wraz ze wzrostem zagranicznej powierzchni handlowej.
  • Robson 2019-04-11 13:48:08
    Taki raporcik dla akcjonariuszy to miód na oczy. Brawo LPP.
  • Fiszner 2019-04-15 19:21:11
    Nic dziwnego. Stałe inwestowanie i rozwój przynosi efekty. LPP teraz jest na wznoszącej fali.
  • Blazej 2019-04-28 13:36:19
    I super. Zwłaszcza, że coraz większa część sprzedaży pochodzi z zagranicy. Świetnie, że obcokrajowcy doceniają nasze produkty.
  • bilas 2019-04-30 19:02:23
    Gratulacje, takich wyników i rozwoju można pozazdrościć. Z tego co wiem to ambicje są spore i myślę, że z czasem LPP dołączy do grona innych europejskich potentatów odzieżowych. Systematyczna ekspansja na nowe rynki zagraniczne i na pewno się uda.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.83.37
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.