PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Yes wyda 6 mln zł na nowe salony i remonty

  • Autor: propertnews.pl
  • 06 maj 2013 13:17

Yes wyda 6 mln zł na nowe salony i remonty

W tym roku właściciele sieci sklepów biżuteryjnych YES przewidują otwarcie 6-7 nowych placówek w już istniejących oraz nowo budowanych centrach handlowych - zapowiada Paweł‚ Korobacz, dyrektor sieci detalicznej YES.

REKLAMA

- Nasz budżet inwestycyjny na ten rok zawiera się w kwocie 6 mln zł i pochodzi ze środków własnych - mówi Paweł Korobacz, dyrektor sieci detalicznej YES.

W pierwszych miesiącach br. sieć zmniejszyła się o 6 nierentownych placówek w: Białymstoku, Bydgoszczy, Koszalinie, Jastrzębiu-Zdroju, Gorzowie Wlkp. oraz Legnicy. Obecnie YES posiada 104 sklepy oraz Galerię YES w Poznaniu. - Do tego dynamicznie rozwijamy sprzedaż poprzez e-sklep - mówi Paweł Korobacz.

Właściciele sieci Yes przyznają, że ze względu na kryzys firma decyduje się na pewne ograniczenia najmu nowych lokali. - Otwieramy wyłącznie sklepy w lokalach, w przypadku których umowy najmu zostały podpisane już dawno temu, czasem renegocjując je jeszcze, aby zmniejszyć powierzchnię i obniżyć stawki czynszu. Korzystamy też z pojawiających się ofert "rodzynków" w istniejących, sprawdzonych centrach - wyjaśnia Korobacz.

Zdaniem Korobacza, ciągle wielu z wynajmujących nie zauważa upływu czasu i zmian zachodzących zarówno w sferze makroekonomicznej jak i na lokalnym, polskim rynku powierzchni handlowych. - Intensywnie rosnąca liczba mkw.  pow. handlowej przypadającej na 1000 mieszkańców (o prawie niezmiennych dochodach) musi znaleźć swoje odzwierciedlenie w mniejszej determinacji zakupowej przypadającej na mkw. - mówi w rozmowie z naszym portalem Paweł Korobacz. 

Chcąc ocalić poziom osiąganych przychodów, YES musi ponosić większe wydatki na marketing i reklamę oraz inwestować w nowe rozwiązania sprzedażowe. - Skutkiem tego w wielu miejscach jest zauważalnie spadająca bieżąca rentowność działalności. Nie idzie to niestety w parze z urealnianiem stawek czynszowych, zwłaszcza w obliczu postępującego zróżnicowania centrów pod względem, wynikających z ich wieku, jakości oferowanych usług oraz samej infrastruktury. Nadal większość ryzyka inwestycyjnego przerzucana jest na małych i średnich najemców - wyjaśnia przedstawiciel sieci.

YES reagując na zmiany zachowań rynkowych klientów zmienia też swoja ofertę. - Wprowadzamy nowe linie produktów pozwalających na zachowanie zróżnicowania cenowego i wzorniczego naszej oferty przy utrzymaniu cen dostosowanych do aktualnych potrzeb oraz możliwości zakupowych naszych klientów. Na bieżąco dostosowujemy się do zmieniających się warunków lokalnych. Oferta biżuterii poddawana jest ciągłej modyfikacji i optymalizacji, co pozwala nam na utrzymanie osiąganych obrotów, a nawet na ich niewielką progresję (LfL) - dodaje Korobacz

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA