PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Yes wyda 6 mln zł na nowe salony i remonty

  • Autor: propertnews.pl
  • 06 maj 2013 13:17

Yes wyda 6 mln zł na nowe salony i remonty

W tym roku właściciele sieci sklepów biżuteryjnych YES przewidują otwarcie 6-7 nowych placówek w już istniejących oraz nowo budowanych centrach handlowych - zapowiada Paweł‚ Korobacz, dyrektor sieci detalicznej YES.

REKLAMA

- Nasz budżet inwestycyjny na ten rok zawiera się w kwocie 6 mln zł i pochodzi ze środków własnych - mówi Paweł Korobacz, dyrektor sieci detalicznej YES.

W pierwszych miesiącach br. sieć zmniejszyła się o 6 nierentownych placówek w: Białymstoku, Bydgoszczy, Koszalinie, Jastrzębiu-Zdroju, Gorzowie Wlkp. oraz Legnicy. Obecnie YES posiada 104 sklepy oraz Galerię YES w Poznaniu. - Do tego dynamicznie rozwijamy sprzedaż poprzez e-sklep - mówi Paweł Korobacz.

Właściciele sieci Yes przyznają, że ze względu na kryzys firma decyduje się na pewne ograniczenia najmu nowych lokali. - Otwieramy wyłącznie sklepy w lokalach, w przypadku których umowy najmu zostały podpisane już dawno temu, czasem renegocjując je jeszcze, aby zmniejszyć powierzchnię i obniżyć stawki czynszu. Korzystamy też z pojawiających się ofert "rodzynków" w istniejących, sprawdzonych centrach - wyjaśnia Korobacz.

Zdaniem Korobacza, ciągle wielu z wynajmujących nie zauważa upływu czasu i zmian zachodzących zarówno w sferze makroekonomicznej jak i na lokalnym, polskim rynku powierzchni handlowych. - Intensywnie rosnąca liczba mkw.  pow. handlowej przypadającej na 1000 mieszkańców (o prawie niezmiennych dochodach) musi znaleźć swoje odzwierciedlenie w mniejszej determinacji zakupowej przypadającej na mkw. - mówi w rozmowie z naszym portalem Paweł Korobacz. 

Chcąc ocalić poziom osiąganych przychodów, YES musi ponosić większe wydatki na marketing i reklamę oraz inwestować w nowe rozwiązania sprzedażowe. - Skutkiem tego w wielu miejscach jest zauważalnie spadająca bieżąca rentowność działalności. Nie idzie to niestety w parze z urealnianiem stawek czynszowych, zwłaszcza w obliczu postępującego zróżnicowania centrów pod względem, wynikających z ich wieku, jakości oferowanych usług oraz samej infrastruktury. Nadal większość ryzyka inwestycyjnego przerzucana jest na małych i średnich najemców - wyjaśnia przedstawiciel sieci.

YES reagując na zmiany zachowań rynkowych klientów zmienia też swoja ofertę. - Wprowadzamy nowe linie produktów pozwalających na zachowanie zróżnicowania cenowego i wzorniczego naszej oferty przy utrzymaniu cen dostosowanych do aktualnych potrzeb oraz możliwości zakupowych naszych klientów. Na bieżąco dostosowujemy się do zmieniających się warunków lokalnych. Oferta biżuterii poddawana jest ciągłej modyfikacji i optymalizacji, co pozwala nam na utrzymanie osiąganych obrotów, a nawet na ich niewielką progresję (LfL) - dodaje Korobacz

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA