PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Z polskich miast znikają sklepy z elektroniką

  • Autor: ISBnews
  • 23 lis 2012 10:16

Sklepy z elektroniką nie wytrzymują konkurencji internetu i spowalniającego rynku. W tym ro­ku przestanie istnieć ok. 200 pla­có­wek, a tym samym ich liczba spadnie do 7,7 tys. - podała "Rzeczpospolita", powołując się na prognozy Euromonitor International.

REKLAMA

Kurcząca się liczba sklepów potwierdza niezbyt korzystne trendy w sprzedaży sprzętu elektronicznego. Według firmy Euromonitor International w 2012 r. liczba placówek spadnie do 7,7 tys. Na kolejne lata prognozy są mało optymistyczne - w 2016 r. ma działać ok 7 tys. tego typu sklepów, podała gazeta.

Dziennik podaje, że powód to słabnąca sprzedaż (do tej pory rynek w stosunku do 2011 r. zyskuje 6,8 proc.). Na ten wynik wpłynęło większe zainteresowanie telewizorami w związku z Euro 2012. Końcówka roku nie wygląda już tak dobrze. Druga przyczyna to konkurencja internetowa. Branża szacuje, że już ponad 10 proc. sprzedaży elektroniki przypada na ten kanał. Z danych Sklepy24 wynika, że sprzęt RTV oraz AGD sprzedaje 932 e-sklepów, ok. 100 więcej niż rok temu. Z kolei w kategorii komputery jest ich 977.

Spadki liczby sklepów nie dotykają wszystkich graczy na rynku. Do ich likwidacji zmuszeni są głównie niezależni handlowcy, prowadzący po kilka lokali.

"Rz" podkreśla, że z kolei duże sieci, wręcz przeciwnie, rozwijają się i otwierają kolejne sklepy. Liderem są sieci Media Markt oraz Saturn, należące do grupy Metro. Mają odpowiednio 46 oraz 17 sklepów, a w tym roku otwarły po jednym nowym. Znacznie większym wydarzeniem było wejście firmy w e-sprzedaż. Saturn ogłosił to w połowie listopada, zaś Media Markt wczoraj. W 2013 r. 5 proc. obrotów Saturna ma pochodzić z Internetu, a zgodnie z zapowiedziami zarządu spółka ma zostać liderem e-rynku.

Liderem pod względem liczby sklepów jest Neonet, który rozwija sieć własną i franczyzową. Spółka niedawno poinformowała, że jej sieć ma ponad 400 placówek - 248 sklepy własne oraz 153 w systemie franczyzowym. Neonet koncentruje się głównie na lokalizacjach w miastach z mniej niż 200 tysięcy mieszkańców.

W tym segmencie działa także wracająca do gry po serii upadłości regionalnych spółek sieć Avans, przejęty przez OpenMedia, zaś w październiku do UOKiK trafił wniosek o zgodę na przejęcie elektromarketów kolejnej marki - Havo. Po uzyskaniu zgody na ich zakup, bracia Tomalowie zarządzać będą ponad 240 sklepami własnymi i ponad 200 franczyzowymi.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA