PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Za słabszy wynik Empiku w II kw. odpowiada głównie segment modowy

  • Autor: PAP
  • 08 sie 2011 15:33

Grupa NFI Empik Media & Fashion zanotowała w II kw. br. przychody na poziomie 703,1 mln zł oraz zysk netto z działalności podstawowej w wysokości 7,9 mln zł.

REKLAMA

Przychody całkowite grupy w II kw. wzrosły o 9 proc. rdr. Z kolei, przychody LTL (przychody w porównywalnej grupie sklepów) wzrosły o 0,3 proc. rdr.
Wzrosty sprzedaży zanotowały grupa Empik i grupa Smyk, odpowiednio o 8,1 i 8,2 proc.

Według raportu zarządu wzrost przychodów jest efektem 93 otwarć od końca II kw. 2010 r. do końca II kw. 2011 r. oraz pozytywnej dynamiki sprzedaży LTL zanotowanej w grupie Empik i grupie Smyk.

W II kw. 2011 r. grupa zanotowała spadek zysku netto z działalności podstawowej o 60,8 proc rdr.

"Zysk jest mniejszy od ubiegłorocznego głównie na skutek wyższych kosztów amortyzacji, wzrostu kosztów finansowych wynikającego z istotnie wyższego poziomu długu netto na koniec czerwca 2011 w porównaniu do czerwca 2010 r." - napisano w raporcie zarządu.

Wartościowa marża brutto grupy wzrosła o 9,5 proc., a w ujęciu procentowym o 0,2 p.p. do 45,1 proc. z 44,9 proc. w II kw. 2010 r. Wzrost pochodzi głównie z grupy Empik i Smyk.

W drugim kwartale 2011 r. EBITDA grupy wyniosła 50,9 mln zł w porównaniu do 51,7 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

"Na poziom EBITDA w II kw. 2011 wpłynęły przede wszystkim wzrosty kosztów najmu, wynagrodzeń oraz koszty sklepów partnerskich, wynikające z dużej liczby nowych otwarć, które mają mniejszą produktywność" - napisano w raporcie zarządu.

Najsłabszy w II kw. był segment modowy, w którym zysk netto z działalności podstawowej spadł o 97,6 proc., a EBITDA spadła o 47,9 proc.
W II kw. 2011 r. sieć sprzedaży grupy powiększyła się per saldo o 12 punktów. Otwarto 19 lokalizacji, zamknięto 7.

Na koniec VI 2011 r. sieć sprzedaży liczyła 743 punkty o łącznej powierzchni netto 311.572 m. kw.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA