PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Żabka i Biedronka najbardziej ekspansywnymi sieciami 2014 roku

  • dlahandlu.pl
  • 20 lut 2015 12:17

Żabka i Biedronka najbardziej ekspansywnymi sieciami 2014 roku

Redakcja dlahandlu.pl przyjrzała się ekspansji sieci występującym w Koszyku Cenowym. W minionym roku na polskim rynku handlowym najbardziej dynamicznie pod względem ilościowym rozwijała się Żabka Polska (pod logo Żabka i Freshmarket przybyło łącznie ok. 700 nowych sklepów, a sieć liczyła ponad 4000 na koniec ub.r.) oraz Biedronka (około 190 nowych placówek, 2587 na koniec 2014 r.). W tym roku Żabka będzie kontynuować obraną wcześniej strategię rozwoju i zapowiada otwarcie kolejnych 800 nowych punktów, nie licząc przejęć. Nowa strategia Biedronki zakłada natomiast znaczne spowolnienie tempa otwarć nowych sklepów - do około stu rocznie przez najbliższe trzy lata.

REKLAMA

W 2014 roku Lidl otworzył około 30 sklepów. Sieć aktualnie zbliża się do poziomu 550 placówek w całym kraju.

14 sklepów uruchomiła duńska sieć Netto (314 sklepów), a Aldi ponad 10 (w sumie ponad 90 dyskontów na koniec ub.r.).

Ponad 100 nowych sklepów, przede wszystkim w formacie convenience, otworzył Carrefour, który rok 2014 zamknął liczbą 700 placówek. Na rynku sklepów convenience dynamicznie rozwijała się również nowa sieć spółki Czerwona Torebka - Małpka Express osiągnęła liczbę 350 placówek. Czerwona Torebka to również sieć Dyskont Czerwona Torebka, która miniony rok zakończyła liczbą 31 sklepów.

Dwa hipermarkety uruchomił E.Leclerc, ma ich aktualnie 43. Tesco skupiło się na modernizacji swoich placówek i zmianie formatów części sklepów (450 placówek na koniec ub.r.).

Auchan liczy 85 placówek (57 sieć przejęła od Reala, 8 musi sprzedać). Kaufland otworzył w minionym roku około 10 sklepów i zamknął rok liczbą 170 placówek.

Sieć Polomarket na koniec 2014 roku liczyła blisko 440 sklepów. Teraz ma ich 270, a 167 prowadzi spółka market-Detal (do niedawna w strukturach Polomarketu) pod szyldem nowej sieci supermarketów - Mila.

40 nowych sklepów otworzyła Stokrotka i miała ich na koniec poprzedniego roku ponad 250. O 15 supermarketów powiększyła się poznańska sieć Piotr i Paweł (115 sklepów).

Delikatesy Alma w minionym roku otwierały nowe sklepy, ale wynik netto na koniec 2014 roku był taki sam jak w 2013 - 40 sklepów.

Grupa Muszkieterów powiększyła się o ok. 30 sklepów (Intermarche i Bricomarche)


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA