PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Żabka Polska zrezygnuje z brandu Freshmarket?

  • Autor: PAP
  • 28 kwi 2017 07:23

Żabka Polska zrezygnuje z brandu Freshmarket? Freshmarket

Sieć detaliczna Żabka, przejęta przez CVC Capital Partners, chce by liczba nowych sklepów w kolejnych latach była większa niż 430 otwarte w 2016 r., nie planuje jednak skokowej ekspansji - poinformował prezes Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska. Spółka chce się skupić na formacie convenience.

REKLAMA

"Będziemy stopniowo zwiększać tempo ekspansji, nie będzie żadnych wielkich skoków" - powiedział na konferencji Suchański.

Żabka w ubiegłym roku miała 4.600 sklepów, wszystkie w ramach franczyzy.
Zapytany o akwizycje prezes odpowiedział: "przejmujemy pojedyncze sklepy. Interesują nas tylko najlepsze lokalizacje". "Strategia opiera się bardziej na zwiększeniu obecności w większych miastach niż w mniejszych miejscowościach" - powiedział prezes.

"Jeśli chodzi o ekspansję, to rośniemy o ok. 10 proc., a sprzedaż LFL mamy poniżej 10 proc. Możliwy jest zatem wzrost przychodów o kilkanaście procent rocznie" - dodał.

Strategia Żabki zakłada rozwój nowych kategorii produktów - żywności z możliwością spożycia w sklepie, kawy itp. Prezes poinformował, że docelowo przychody z tego segmentu działalności miałyby stanowić kilkanaście procent sprzedaży w sieci. Wartość rocznej sprzedaży w sieci w ubiegłym roku wyniosła ok. 6,4 mld zł.

Do spółki Żabka Polska należy także sieć kilkuset sklepów pod marką Freshmarket, o większej powierzchni niż sklepy pod marką Żabka. Suchański poinformował, że trwają analizy dotyczące rozwoju tego segmentu, a wśród rozważanych wariantów jest rezygnacja z marki Freshmarket.
"Dopinamy szczegóły przyszłości Freshmarket. Sieć nie +pali pieniędzy+, ale nie pasuje do koncepcji convenience, którą rozwijamy. Chcemy skupić się na tym, w czym jesteśmy najlepsi" - powiedział.
"Na pewno nie będziemy się jednak pozbywać naszych sklepów. Ze strategicznego punktu widzenia są korzyści ze zunifikowania tych dwóch sieci. Utrzymywanie dwóch brandów jest drogie" - dodał.

W kwietniu fundusz CVC Capital Partners sfinalizował przejęcie Żabki od Mid Europa Partners.
Krzysztof Krawczyk, szef warszawskiego biura CVC poinformował, że horyzont inwestycji jest standardowy dla tego typu transakcji, czyli 4-6 lat.

"Nie zamykamy żadnej ze ścieżek wyjścia. Żabka to mocny brand i z tego powodu giełda wydaje się dobrym rozwiązaniem. Dla zarządu byłaby to także możliwość, by kontynuować rozwój spółki dłużej niż w naszym horyzoncie inwestycyjnym" - powiedział.

"Przez najbliższe trzy lata chcemy skupić się na rozwoju biznesu, a nie zastanawiać się komu go sprzedać" - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.