PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Żabka uzyskała zgodę na świadczenie usług płatniczych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 maj 2014 09:21

27 maja należąca do grupy Żabka Polska, spółka Żabka Finanse otrzymała status instytucji finansowej. Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie zezwoliła firmie na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej. To oznacza, że w sklepach Żabka i Freshmarket wkrótce pojawią się nowe usługi.

REKLAMA

Dzięki decyzji KNF Żabka dołączyła do ponad 20. instytucji płatniczych na rynku polskim. Według władz firmy zezwolenie na świadczenie usług płatniczych to duży krok naprzód w rozwoju oferty sieci Żabka i Freshmarket.

- Strategicznie jest to decyzja dla nas bardzo istotna, dzięki której możemy samodzielnie kontynuować realizację usług płatniczych w ponad 3,5 tysiącach sklepów Żabka i Freshmarket. Biorąc pod uwagę skalę naszego biznesu to, ilu klientów obsługujemy, naturalnym było staranie się o status instytucji płatniczej. Dzięki licencji możemy samodzielnie realizować przekazy pieniężne oraz inne usługi wpisane w Ustawę o Usługach Płatniczych. Jako Instytucja Płatnicza będziemy współpracować z bankami, ale jako samodzielny podmiot finansowy, podlegający bezpośrednio pod KNF. Takie rozwiązanie otworzy nam drogę do rozwoju usług finansowych oraz sukcesywne poszerzanie portfolio „Zielonego Okienka" - powiedział Artur Szymoniak, członek zarządu Żabka Finanse.

Żabka Polska oferuje usługi finansowe w swoich sklepach od 2005 roku. Obecnie w ramach „Zielonego Okienka" klienci mogą skorzystać z usługi płatności kartą za zakupy, wypłacić gotówkę, zagrać w Lotto czy zakupić Voucher na doładowanie telefonu komórkowego.

Żabka Polska zarządza sięcią ok. 3,5 tys sklepów, w 2014 roku zamierza otworzyć kolejnych 600 placówek w całej Polsce. Dystrybutor może pochwalić się obecnie dotarciem do ponad 8 milionów Polaków, którzy mają mniej niż 300 metrów do najbliższej placówki z logo Żabki lub Freshmarketu. W ciągu najbliższych 4 lat firma Żabka Polska ma zamiar otworzyć kolejnych 2 tysiące nowych sklepów.

Warto przypominieć, że według informacji serwisu portalspozywczy.pl z końcem 2012 roku spółka Żabka Polska zrewidowała swój biznesplan i zamierza zintensyfikować rozwój w Polsce. Docelowo na polskim rynku może powstać nawet 9 tys. sklepów, w tym 2 tys. Freshmarketów i 7 tys. Żabek.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA