PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zachodnia Brama Metropolii Silesia bliżej realizacji

  • Autor: PAP
  • 16 lut 2017 08:12

Zachodnia Brama Metropolii Silesia bliżej realizacji fot. Pixabay

Firma PAS Projekt z Nadarzyna, która zaprojektowała m.in. przebudowę dworców kolejowych w Gliwicach i Gdyni, wygrała przetarg na dokumentację projektową gliwickiego Centrum Przesiadkowego. Prace budowlane powinny ruszyć w 2018 r.

REKLAMA

Inwestycja nazywana Zachodnią Bramą Metropolii Silesia ma powstać na kupionych przez miasto dawnych terenach kolejowych po północnej stronie dworca kolejowego. Ma skupić wszystkie środki transportu miejskiego, łącząc nowoczesny, zintegrowany system stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych, z parkingami dla samochodów i rowerów czy lokalami gastronomicznymi i punktami z prasą.

Ta inwestycja będzie częścią dużego węzła przesiadkowego, którego drugim kluczowym elementem będzie otwarty w grudniu ub. roku, po modernizacji, gliwicki dworzec kolejowy.

Przetarg na zaprojektowanie Centrum Przesiadkowego miasto ogłosiło pod koniec września ub. roku. Oferty można było składać do połowy listopada. Wpłynęły dwie - wycenione na 6,1 mln zł i 6,8 mln zł, przy budżecie zamówienia nieco przekraczającym 8,3 mln zł brutto.

Tańszą z ofert złożyła pracownia PIG Architekci, która przygotowała wcześniej m.in. koncepcję zagospodarowania terenów gliwickiej Fabryki Drutu przy ul. Dubois, a także rozbudowę lotniska w Gdańsku czy projekty stadionów w Zabrzu i Chorzowie.

Drugą ofertę złożyła firma PAS Projekt, która zaprojektowała m.in. przebudowę dworców w Gdyni i Gliwicach czy rewitalizację dawnej kopalni Julia w Wałbrzychu. W środę miasto podało w swoim biuletynie, że oferta ta uzyskała najwyższą liczbę punktów, jest zgodna z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz przepisami ustawy o zamówieniach publicznych.

Zamawiana dokumentacja projektowa ma być oparta na wybranej z końcem czerwca ub. roku wstępnej koncepcji projektowej biura An Archi Group. Jej zaletą ma być - jak przekonywali wówczas urzędnicy - "wyrazista forma zadaszenia" głównego obiektu, z "wytrzymałą, efektowną i funkcjonalną" konstrukcją z drewna klejonego. Plusem przyjętego rozwiązania ma być m.in. "brak podpór pośrednich, co umożliwi swobodny ruch pojazdów i pieszych wewnątrz dworca autobusowego".

Dworce i parkingi wchodzące w skład Centrum Przesiadkowego mają zostać włączone do układu komunikacyjnego miasta poprzez skrzyżowanie przy ul. Tarnogórskiej i rondo im. L. Kaczyńskiego. Zmodernizowany zostanie okoliczny układ komunikacyjny, m.in. przebudowana zostanie ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Plac Piastów, będący dotąd węzłem autobusów miejskich, ma zyskać nową aranżację (m.in. powstaną parkingi).

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA