PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zachodnie marki mają apetyt na mniejsze miasta

  • Autor: propertynews.pl
  • 22 wrz 2014 17:46

Jesteśmy obserwowani przez zachodnich najemców, którzy próbują wejść ze swoimi pionierskimi konceptami do centrów handlowych w małych miastach - mówiła Ewa Szafrańska-Mądry, dyrektor zarządzająca Balmain Asset Management CEE, podczas odbywającego się w Warszawie IV Property Forum.

REKLAMA

Pula najemców, która na polskim rynku wynajmuje powierzchnie handlowe jest na tyle bogata, że nawet w miejscowościach większych niż 50 tys. mieszkańców, gdzie istnieje szansa zbudowania drugiego retaile parku lub drugiego centrum typu convenience, można liczyć na wzbogacenie oferty obydwu placówek handlowych w sposób komplementarny.

- Taki dobór najemców opiera się zwykle na schemacie posiadania przedstawiciela branży modowej, obuwniczej, aptekarskiej, drogeryjnej, sportowej i spożywczej. Natomiast pula najemców jest na tyle szeroka, że możemy dobierać tenant mix dzieląc najemców na poszczególne placówki lub wymieniając ich w centrach. Do wyboru mamy z reguły po dwóch, trzech najemców z każdej branży - wyjaśnia Ewa Szafrańska-Mądry, dyrektor zarządzająca Balmain Asset Management CEE.

To z kolei powoduje zainteresowanie najemców zagranicznych. - Jesteśmy obserwowani przez rynki zachodnie i ich najemców, którzy mają coraz większy apetyt na polski rynek. Coraz więcej marek bada i próbuje wejść do centrów handlowych w małych miastach ze swoimi pionierskimi konceptami.
Są to głównie najemcy z Niemiec, Austrii, z Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

- W tych krajach rynek małych centrów handlowych jest silnie rozwinięty i siłą rzeczy firmy kierują swoją ekspansję w stronę Europy Środkowo- Wschodniej, a Polska jako kraj silny gospodarczo, najbardziej rozwinięty handlowo i komercyjnie jest celem numer jeden - dodała Ewa Szafrńska-Mądry, dyrektor zarządzająca Balmain Asset Management CEE.

 

  • Katarzyna N. Węgrzyn 2015-03-14 16:28:13
    Witam. Wypowiedź Pani Ewy Szafrańskiej-Mądry jest bardzo interesująca i rzuca sporo światła na grę rynkową w centrach handlowych - mnie interesują właśnie te w małych miejscowościach, a konkretnie, w jednej miejscowości -... .
    Tu dowiaduję się, że z reguły wynajmuje się powierzchnię handlową dwóm najemcom z jednej branży - domniemam, że to dla zachowania zasad konkurencji, a i pozostawienia Klientowi wyboru pomiędzy "dobrym", a "lepszym", przemysłowym, a rzemieślniczym, z konserwantami, a ekologicznym -...- tak właśnie myślę.
    Mnie spotkało coś z goła innego: zwróciłam się o wynajęcie mi powierzchni handlowej dla sprzedaży lodów tradycyjnych - rzemieślniczych (bez konserwantów, bazujących na naturalnych, czystych składnikach, z kilkudniowym terminem ważności, a do tego zaznaczyłam, że w mojej ofercie znajdują się lody i sorbety dla wegetarian, wegan oraz alergików!!! Jakaż była moja radość, że Rozmuwczyni - osoba odpowiedzialna za sprawy wynajmu, wyceny powierzchni wynajmowanych i doboru najemców, powiadomiła mnie, bym złożyła ofertę na jej maila służbowego - by zawierał tę samą treść, co moja oferta telefoniczna, a Ona już przystępuje do wyceny powierzchni tzw. WYSPY, o którą się ubiegałam -!!! Pani ta oświadczyła mi, że będzie miała konkretne wymagania co do wyglądu tejże WYSPY, więc w najbliższych dniach otrzymam informację o cenie wynajmu, a w sprawie wyglądu WYSPY spotkamy się osobiście -...- na wszystko przystałam.
    Jakież było moje zdziwienie, gdy z jednodniowym opuźnieniem otrzymałam telefon, że: "PANI JEST BARDZO PRZYKRO, ALE PAN DYREKTOR ZMIENIŁ JEJ DECYZJĘ - NIE ZGODZIŁ SIĘ" - !!!
    Rzeczone centrum handlowe ma w swej ofercie dla Klientów jeden punkt sprzedaży przemysłowych lodów gałkowych firmy Nestle (!!!) - firmy, której produktów nie spożywa z oczywistych powodów (!) żaden Wegetarianin, Weganin, Ekolog, Sumpatyk ekologii, przeciwnik GMO, czy Świadomy Konsument, który jest przeciwny odebraniu mu WYBORU ZAKUPU (ZAINTERESOWANYCH ODSYŁAM DO ARTYKUŁÓW O KORPORACJI NESTLE - np: jak to Korporacja NESTLE usiłowała opatentować herbatkę ziołową dla dzieci, by nikt inny nie miał prawa jej paczkować i sprzedawać -...).
    Tu przypominam, że lody przemysłowe obok konserwantów chemicznych i sztucznych barwników oraz sztucznych aromatów, produkują przede wszystkim lody, których bazą jest homogenizowany olej (!) - nie śmietanka, czy mleko (!!!).
    Moje pytanie do Pani Ewy brzmi następująco:
    W CZYIM INTERESIE DZIAŁAJĄ CENTRA HANDLOWE I ICH DYREKTORZY -? W INTERESIE KLIENTÓW I LOKALNYCH RYNKÓW PRACY, CZY TEŻ W INTERESIE WIELKICH KORPORACJI, POŻERAJĄCYCH RYNKI LOKALNE, MAŁYCH PRZEDSIĘBIORCÓW I RZEMIEŚLNIKÓW, NIE DOPUSZCZAJĄCYCH DO CENTRÓW HANDLOWYCH KONKURENCYJNEJ, ZDROWEJ ŻYWNOŚCI -?
    PO CZYJEJ STRONIE STOJĄ CENTRA HANDLOWE -? PO STRONIE KLIENTA, CZY PO STRONIE WIELKICH KORPORACJI -?
    Z poważaniem i przy okazji serecznie pozdrawiam, Katarzyna N. Węgrzyn.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA