PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zagraniczne sieci wciąż chcą działać w Polsce

  • Autor: Agnieszka Luścińska (Colliers International)
  • 31 mar 2014 11:34

Zagraniczne sieci wciąż chcą działać w Polsce

Polski rynek najemców centów handlowych to obecnie ponad 16,2 tys. sklepów i punktów usługowych - wynika z danych Colliers International przygotowanych we współpracy z PRCH. Pomimo kilku głośnych wyjść dużych, międzynarodowych marek Polska pozostaje bardzo atrakcyjna dla zachodnich sieci. Tylko w ubiegłym roku pojawiło się tu 40 nowych marek.

REKLAMA

Na koniec 2013 r. firma Colliers International (w ramach współpracy z PRCH Retail Research Forum) przeprowadziła analizę najemców 227 centrów handlowych zlokalizowanych w największych polskich miastach (ośmiu aglomeracjach oraz siedmiu miastach regionalnych). Badaniu podlegały trzy główne formaty handlowe: tradycyjne centra handlowe, parki handlowe i centra wyprzedażowe.

W 2013 r. w analizowanych obiektach działało łącznie ponad 16,2 tys. sklepów i punktów usługowych. Pomimo tego, że w minionym roku kilka marek zdecydowało się opuścić polski rynek (Jackpot, Cottonfield, czy Charles Vögele), to jednak grono najemców powiększyło się o blisko 40 nowych zagranicznych marek. Niemal połowę z nich stanowili najemcy z branży mody, reprezentowani przez marki luksusowe, takie jak Louis Vuitton, Karl Lagerfeld Woman, czy Armani Jeans, a także popularne marki: Only, Sports Direct, czy Celio

Również wśród najemców analizowanych w 2013 r centrów handlowych moda była kategorią dominującą (29%). Markami posiadającymi największą liczbę sklepów były Reserved (Grupa LPP) oraz Triumph, obecne w blisko połowie centrów handlowych, a także Orsay czy Camaieu. Drugą największą grupę najemców stanowiły punkty usługowe (14%), wśród których dominowali operatorzy komórkowi, a także pralnie (w tym np. sieć 5àsec) czy placówki Poczty Polskiej. Na trzeciej pozycji uplasowały się sklepy z obuwiem i galanterią skórzaną (10%). W tej kategorii niekwestionowanym liderem były sklepy CCC obecne w ponad 60% centrów handlowych. Licznie występowały również marki, takie jak Deichmann, Wojas i Ryłko.

Najemcy z pozostałych branż także zaznaczyli silnie swoją obecność w badanych centrach handlowych. I tak, w kategorii multimedia dominowały salony prasowe Inmedio, posiadająca swoje sklepy w 75% badanych centrów; w kategorii biżuteria i akcesoria - Apart, w kategorii zdrowie i uroda - Rossmann, w kategorii artykuły dziecięce - Smyk, w kategorii elektronika - RTV Euro AGD, a w gastronomii - Grycan.

Struktura najemców różniła się w zależności od formatu handlowego danego centrum. W przypadku tradycyjnych centrów handlowych mamy do czynienia z najszerszym wachlarzem najemców - możemy spotkać tu reprezentantów praktycznie wszystkich obecnych na rynku branż. Udział żadnej grupy najemców nie przekracza 30%, a największy przypadł w minionym roku modzie (28%) i usługom (15%). Licznie występowały także punkty gastronomiczne.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA