PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Zakaz handlu w niedzielę a dane finansowe outletów

Zakaz handlu w niedzielę a dane finansowe outletów
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 maj 2019 16:42

Po trzech pierwszych miesiącach tego roku centra Designer Outlet w Piasecznie pod Warszawą, Gdańsku i Sosnowcu odnotowały wzrost sprzedaży średnio o ponad 10 proc. w stosunku do tego samego okresu w 2018 r.
Ruch klientów we wszystkich outletach wzrósł o niemal 4 proc. - przy czym w każdym z nich zanotowano większą liczbę odwiedzających i to pomimo ponad dwukrotnie większej w tym roku liczby dni bez handlu.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 maj 2019 16:42

- I kwartał 2019 r. wszystkie nasze polskie Outlety zakończyły ze wzrostem sprzedaży na poziomie średnio + 10,13%, zwiększył się także ruch klientów w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. Jest to dla nas bardzo dobra wiadomość i sygnał, że podejmowane wysiłki mają realny wpływ na sukces sprzedażowy. Nasze wyniki zaprzeczają zeszłorocznym, pesymistycznym prognozom ekspertów, według których Outlety miały najbardziej ucierpieć na zakazie handlu w niedzielę. Klienci doceniają naszą unikalną ofertę oraz charakterystyczne dla Designer Outlet rabaty i mimo agresywnej komunikacji przecen centrów regularnych, dostosowują swoje zwyczaje, aby przyjechać do nas na zakupy. Trudno przewidzieć, jak wysoką sprzedaż osiągnęlibyśmy, gdyby nie negatywny wpływ zakazu handlu w niedziele – mówi Thomas Reichenauer, Managing Director Prom Peakside Ros Outlet Management – firmy zarządzającej centrami Designer Outlet. 

W pierwszych trzech miesiącach 2019 roku właściciele sklepów i galerii handlowych musieli zmierzyć się z kolejnymi ograniczeniami w związku z zakazem handlu w niedzielę. Od stycznia, poza kilkoma wyjątkami, sklepy mogą być otwarte tylko w ostatnią niedzielę miesiąca. Jest to także pierwsza okazja, żeby sprawdzić, jak kolejne obostrzenia wpływają na wyniki finansowe – jeszcze rok temu w styczniu i lutym nie obowiązywał zakaz handlu, przepisy weszły w życie 1 marca 2018 r.

W I kwartale tego roku aż o 6 dni handlowych mniej 

W związku z układem świąt oraz zakazem handlu w niedziele, w I kwartale 2019 r. sklepy zamknięte były aż przez 11 dni. Dla porównania, w tym samym okresie w roku poprzednim było to tylko 5 dni. Te obostrzenia w oczywisty sposób negatywnie wpłynęły na handel w sklepach, jednak w przypadku centrów Designer Outlet Warszawa, Gdańsk i Sosnowiec inne czynniki zdecydowały o zamknięciu pierwszego kwartału dużymi wzrostami wyników. Wszystkie centra Designer Outlet odnotowały wzrosty sprzedaży, średnio wyniosły one +10,13 proc. Zwiększył się także ruch klientów we wszystkich lokalizacjach. Średnia liczba odwiedzających Outlety wzrosła o blisko 4 proc.

Nowi najemcy, oferta premium, innowacyjne badania konsumenckie

Centra Designer Outlet podjął szereg działań, mających na celu zminimalizowanie strat i ułatwienie funkcjonowania najemcom galerii handlowych. 

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.4.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.