PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zakaz handlu w niedziele - bilans zysków i strat

  • Autor: propertynews.pl
  • 22 gru 2017 08:39

Zakaz handlu w niedzielę będzie nie lada wyzwaniem zarówno dla konsumentów, jak i handlowców. - Trochę chaosu, trochę zawirowania w życiu codziennym, ale w dłuższej perspektywie chaos zostanie opanowany i wydaje się, że będzie łatwiej - mówi Magdalena Frątczak, Senior Director, Head of Retail Agency CBRE.

REKLAMA

- Robiliśmy przymiarki do tego, na co wpłynie zakaz handlu w niedziele. Z jednej strony mamy klientów, którzy byli przyzwyczajeni do zakupów w niedziele, jak i przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na taką, a nie inną działalność. Duże sieci, jak i mali partnerzy franczyzowi będą musieli się dostosować się do obowiązującego prawa i liczyć się, że zakaz może wpłynąć na wysokość ich obrotów. Z drugiej strony są deweloperzy i inwestorzy , którzy budowali centra handlowe z myślą, że będą one otwarte przez 7 dni w tygodniu. W nowej sytuacji będą musieli też zrewidować swoje budżety - mówi Magdalena Frątczak, Senior Director, Head of Retail Agency CBRE.

Jak dodaje zmniejszą się m.in. koszty sprzątania, ochrony i utrzymania obiektów. - To jednak może spowodować, że ucierpią rodziny najbardziej potrzebujące, bo osoby pracujące w usługach typu ochrona czy sprzątanie dysponują najmniejszym portfelem. Oni mogą stracić pracę - zauważa ekspert.

Beneficjentami nowych przepisów będzie natomiast branża e-commerce. - Zyskają centra logistyczne, przemysł związany z logistyką i dystrybucją produktów. Skorzysta też branża turystyczna - mówi Magdalena Frątczak.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • krystyna 2017-12-29 09:22:51
    PRZEPROWADZIĆ W TEJ SPRAWIE REFERENDUM !!! NIECH SIĘ WYPOWIE SPOŁECZEŃSTWO, A NIE GARSTKA IDIOTÓW !!!! Ja osobiście jeszcze nigdy nie byłam na zakupach w niedzielę,ale właśnie się wybrałam do galerii aby zaobserwować co się tak naprawdę dzieje ??? całe rodziny , które w tygodniu Nigdy nie mogą razem się zebrać robią rodzinne zakupy,odzież, meble, dekoracje itp. są RAZEM !!! Oczywiście nie wspominam o turystach, którzy poza zwiedzaniem również robią zakupy !!!
  • Alutka 2017-12-29 14:08:53
    W jaki sposób miałaby zyskać branża turystyczna? Ludzie nie zaczną podróżować, bo sklep jest zamknięty. Po 1. część pracowników stanie się zbędna, więc straci pracę. Niestety właśnie trafi na najbiedniejszych czyli ochroniarzy, kasjerów, osoby sprzątające czy układające towar na półkach; Po 2. Straci gastronomia. Część osób może pojedzie specjalnie zjeść, część może zmieni miejsce i zje w restauracji poza centrum. Jednak wiele osób je przy okazji robienia zakupów. Często jest to decyzji spontaniczna - zgłodnieliśmy, to zjedzmy; Po 3. Straci rozrywka w centrach handlowych - siłownie, kina, bo nie każdemu będzie się chciało specjalnie jechać; Po 4. Możliwe, że same obroty sklepów nie spadną drastycznie, bo ludzie musze zjeść, muszą się w coś ubrać, ale w związku z tym, że ludzie będą mniej chodzić po sklepach odpadnie część zakupów spontanicznych; Po 5. Zwiększy się też frustracja ludzi - wiele osób ma czas na zakupy tylko w niedzielę. Teraz będą musieli robić je w tygodniu lub w soboty, do tego stać w dużo dłuższych kolejkach; Po 6. Jest to szansa dla sklepów internetowych, ponieważ część osób na pewno zrezygnuje ze stania w kolejkach.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.