PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zakaz handlu w niedziele - bilans zysków i strat

  • Autor: propertynews.pl
  • 22 gru 2017 08:39

Zakaz handlu w niedzielę będzie nie lada wyzwaniem zarówno dla konsumentów, jak i handlowców. - Trochę chaosu, trochę zawirowania w życiu codziennym, ale w dłuższej perspektywie chaos zostanie opanowany i wydaje się, że będzie łatwiej - mówi Magdalena Frątczak, Senior Director, Head of Retail Agency CBRE.

REKLAMA

- Robiliśmy przymiarki do tego, na co wpłynie zakaz handlu w niedziele. Z jednej strony mamy klientów, którzy byli przyzwyczajeni do zakupów w niedziele, jak i przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na taką, a nie inną działalność. Duże sieci, jak i mali partnerzy franczyzowi będą musieli się dostosować się do obowiązującego prawa i liczyć się, że zakaz może wpłynąć na wysokość ich obrotów. Z drugiej strony są deweloperzy i inwestorzy , którzy budowali centra handlowe z myślą, że będą one otwarte przez 7 dni w tygodniu. W nowej sytuacji będą musieli też zrewidować swoje budżety - mówi Magdalena Frątczak, Senior Director, Head of Retail Agency CBRE.

Jak dodaje zmniejszą się m.in. koszty sprzątania, ochrony i utrzymania obiektów. - To jednak może spowodować, że ucierpią rodziny najbardziej potrzebujące, bo osoby pracujące w usługach typu ochrona czy sprzątanie dysponują najmniejszym portfelem. Oni mogą stracić pracę - zauważa ekspert.

Beneficjentami nowych przepisów będzie natomiast branża e-commerce. - Zyskają centra logistyczne, przemysł związany z logistyką i dystrybucją produktów. Skorzysta też branża turystyczna - mówi Magdalena Frątczak.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Alutka 2017-12-29 14:08:53
    W jaki sposób miałaby zyskać branża turystyczna? Ludzie nie zaczną podróżować, bo sklep jest zamknięty.
    Po 1. część pracowników stanie się zbędna, więc straci pracę. Niestety właśnie trafi na najbiedniejszych czyli ochroniarzy, kasjerów, osoby sprzątające czy układające towar na półkach;
    Po 2. Straci gastronomia. Część osób może pojedzie specjalnie zjeść, część może zmieni miejsce i zje w restauracji poza centrum. Jednak wiele osób je przy okazji robienia zakupów. Często jest to decyzji spontaniczna - zgłodnieliśmy, to zjedzmy;
    Po 3. Straci rozrywka w centrach handlowych - siłownie, kina, bo nie każdemu będzie się chciało specjalnie jechać;
    Po 4. Możliwe, że same obroty sklepów nie spadną drastycznie, bo ludzie musze zjeść, muszą się w coś ubrać, ale w związku z tym, że ludzie będą mniej chodzić po sklepach odpadnie część zakupów spontanicznych;
    Po 5. Zwiększy się też frustracja ludzi - wiele osób ma czas na zakupy tylko w niedzielę. Teraz będą musieli robić je w tygodniu lub w soboty, do tego stać w dużo dłuższych kolejkach;
    Po 6. Jest to szansa dla sklepów internetowych, ponieważ część osób na pewno zrezygnuje ze stania w kolejkach.
  • krystyna 2017-12-29 09:22:51
    PRZEPROWADZIĆ W TEJ SPRAWIE REFERENDUM !!!
    NIECH SIĘ WYPOWIE SPOŁECZEŃSTWO, A NIE GARSTKA IDIOTÓW !!!!
    Ja osobiście jeszcze nigdy nie byłam na zakupach w niedzielę,ale właśnie się wybrałam do galerii aby zaobserwować co się tak naprawdę dzieje ???
    całe rodziny , które w tygodniu Nigdy nie mogą razem się zebrać robią rodzinne zakupy,odzież, meble, dekoracje itp.
    są RAZEM !!!
    Oczywiście nie wspominam o turystach, którzy poza zwiedzaniem również robią zakupy !!!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - IMMOCHAN Partner serwisu - METROPROPERTIES Partner serwisu - Arrowhead

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA