PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zakaz handlu w niedziele uderzy w całą gospodarkę

  • Autor: Retail & eCommerce Institute
  • 09 mar 2016 15:32

Zakaz handlu w niedziele uderzy w całą gospodarkę Fot. Fotolia

Retail & eCommerce Institute stoi na stanowisku, iż wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę bez uwzględnienia analizy kondycji firm nim objętych, zwyczajów zakupowych i potrzeb Polaków oraz powiązań firm handlowych z innymi sektorami gospodarki spowoduje wiele negatywnych konsekwencji społecznych i ekonomicznych.

REKLAMA

We wtorek 8 marca br. związkowcy z „Solidarności” przedstawili w Sejmie dwa projekty ustaw zakazujących handlu w niedzielę. Pierwszy oceniany jako łagodny zamknąć w niedzielę ma nie tylko centra i sieci handlowe, ale również sklepy internetowe, drugi restrykcyjny, dotyczyć ma również stacji paliw oraz centrów logistycznych i dystrybucyjnych.

Z analiz przeprowadzonych przez Instytut wynika następująco:

Branża centrów handlowych bezpośrednio zatrudnia ok 500 000 osób. Dane te nie uwzględniają osób pośrednio zatrudnionych i świadczących usługi na rzecz centrów i sieci handlowych, funkcjonujących w nowoczesnych obiektach handlowych (firmy ochroniarskie, kurierskie, dostawców, producentów, doradców, etc.)

20-45 proc. oferty centrów handlowych, w zależności od lokalizacji i wielkości centrum handlowego, to polskie firmy lokalne, regionalne (kwiaciarnie, cukiernie, restauracje, sklepy obuwnicze, odzieżowe, z artykułami hobbystycznymi, inne) oraz sieci franczyzowe.

Analiza frekwencji i odwiedzin centrów handlowych pokazuje, że niedziela, po piątku i sobocie jest najczęściej wybieranym przez Polaków dniem na dokonywanie tygodniowych, rodzinnych zakupów.

Koncentracja zakupów w piątek, sobotę i niedzielę ma ścisły związek z trybem pracy Polaków, którzy pracują najdłużej w Europie.

Z przeprowadzonych analiz wynika, iż klienci chcą i lubią spędzać czas z rodziną na terenie galerii handlowych w weekendy, między innymi dzięki organizowanym przez Zarządców tych obiektów wydarzeniom o charakterze: kulturalnym, edukacyjnym, rozrywkowym czy profilaktyki zdrowia. Średni czas wizyty w centrum, w zależności od wielkości i rozmiaru obiektu handlowego, wynosi ok 2,5 h.

Firmy handlowo-usługowe, tzw. lokalni kupcy, to w przeważającej mierze lokalne przedsiębiorstwa zatrudniające głównie członków jednej rodziny (małżeństwa oraz dzieci).

Na 500 kluczowych firm rozwijających się w centrach handlowych ok 10 proc. to przedsiębiorstwa mające dodatkowy kanał sprzedaży internetowej. W ciągu najbliższych 2-3 lat spodziewamy się, że firmy te będą stanowiły 25-30 proc. ogółu. Dane dotyczące firm prowadzących sprzedaż w internecie, nie posiadających sklepu stacjonarnego, nie są nadal dostępne.

eCommerce jest sektorem gospodarki mającym zasięg globalny, gdzie pojęcia grupy docelowej klientów jak i konkurentów analizuje się również w sposób globalny.

Dynamiczny rozwój handlu, w tym sprzedaży online, jest motorem rozwoju wielu gałęzi gospodarki: logistyki, transportu, nowych technologii i innowacji i innych. 

  • 1
  • 2
  • www 2016-03-09 21:30:20
    centra handlowe to nie są instytucje pierwszej potrzeby

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.