PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zakaz handlu w niedziele uderzy w całą gospodarkę

  • Autor: Retail & eCommerce Institute
  • 09 mar 2016 15:32

Zakaz handlu w niedziele uderzy w całą gospodarkę Fot. Fotolia

Retail & eCommerce Institute stoi na stanowisku, iż wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę bez uwzględnienia analizy kondycji firm nim objętych, zwyczajów zakupowych i potrzeb Polaków oraz powiązań firm handlowych z innymi sektorami gospodarki spowoduje wiele negatywnych konsekwencji społecznych i ekonomicznych.

REKLAMA

We wtorek 8 marca br. związkowcy z „Solidarności” przedstawili w Sejmie dwa projekty ustaw zakazujących handlu w niedzielę. Pierwszy oceniany jako łagodny zamknąć w niedzielę ma nie tylko centra i sieci handlowe, ale również sklepy internetowe, drugi restrykcyjny, dotyczyć ma również stacji paliw oraz centrów logistycznych i dystrybucyjnych.

Z analiz przeprowadzonych przez Instytut wynika następująco:

Branża centrów handlowych bezpośrednio zatrudnia ok 500 000 osób. Dane te nie uwzględniają osób pośrednio zatrudnionych i świadczących usługi na rzecz centrów i sieci handlowych, funkcjonujących w nowoczesnych obiektach handlowych (firmy ochroniarskie, kurierskie, dostawców, producentów, doradców, etc.)

20-45 proc. oferty centrów handlowych, w zależności od lokalizacji i wielkości centrum handlowego, to polskie firmy lokalne, regionalne (kwiaciarnie, cukiernie, restauracje, sklepy obuwnicze, odzieżowe, z artykułami hobbystycznymi, inne) oraz sieci franczyzowe.

Analiza frekwencji i odwiedzin centrów handlowych pokazuje, że niedziela, po piątku i sobocie jest najczęściej wybieranym przez Polaków dniem na dokonywanie tygodniowych, rodzinnych zakupów.

Koncentracja zakupów w piątek, sobotę i niedzielę ma ścisły związek z trybem pracy Polaków, którzy pracują najdłużej w Europie.

Z przeprowadzonych analiz wynika, iż klienci chcą i lubią spędzać czas z rodziną na terenie galerii handlowych w weekendy, między innymi dzięki organizowanym przez Zarządców tych obiektów wydarzeniom o charakterze: kulturalnym, edukacyjnym, rozrywkowym czy profilaktyki zdrowia. Średni czas wizyty w centrum, w zależności od wielkości i rozmiaru obiektu handlowego, wynosi ok 2,5 h.

Firmy handlowo-usługowe, tzw. lokalni kupcy, to w przeważającej mierze lokalne przedsiębiorstwa zatrudniające głównie członków jednej rodziny (małżeństwa oraz dzieci).

Na 500 kluczowych firm rozwijających się w centrach handlowych ok 10 proc. to przedsiębiorstwa mające dodatkowy kanał sprzedaży internetowej. W ciągu najbliższych 2-3 lat spodziewamy się, że firmy te będą stanowiły 25-30 proc. ogółu. Dane dotyczące firm prowadzących sprzedaż w internecie, nie posiadających sklepu stacjonarnego, nie są nadal dostępne.

eCommerce jest sektorem gospodarki mającym zasięg globalny, gdzie pojęcia grupy docelowej klientów jak i konkurentów analizuje się również w sposób globalny.

Dynamiczny rozwój handlu, w tym sprzedaży online, jest motorem rozwoju wielu gałęzi gospodarki: logistyki, transportu, nowych technologii i innowacji i innych. 

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA